Amiga amb problemes
Hola! L'altre dia, una amiga em va explicar que el novio l'havia deixat, dilluns al cole, després de dues hores va desapareixer i ens vam enterar que estava ingressada. Avui l'he tornat a veure, ha tornat a l'institut i m'ha dit que es va intentar suicidar, però jo no sé com puc ajudar-la, apart té altres problemes i el majoritari problemes alimentaris, però diu que això no en va ser la causa..
AJUDAAAA
InterPersonal

Hola tempusfugit. Sóc l'Assumpta, psicòloga d'Interpersonal.
Me n'alegro que la teva amiga hagi pogut tornar a l'institut i també que tingui amigues com tu que se'n preocupen. És veritat que en ocasions no sabem com ajudar a les persones que estan malament com la teva amiga i pensem que hem de fer "grans coses". En definitiva, crec que el que la teva amiga necessita és tenir algú al costat que l'escolti quan necessita parlar, que li faci costat i sobretot que no la jutgi pel què ella pot estar vivint o sentint. Digues-li i fes-li veure això: que estàs al seu costat, que l'escoltaràs, que no la jutjaràs, etc. No la pressionis si algun dia no té ganes de parlar del tema, i intenta "tractar-la" com sempre, comparteix coses amb ella, intenta distreure-la amb altres qüestions perquè la seva vida no estigui centrada sempre en el mateix. Crec que tot això ja és molt...
Gràcies per la teva confiança. Espero que et vagi i que li vagi bé.
Assumpta Muns Altarriba
www.interpersonal.cat