Pes
Hola volia fer una pregunta...
És el primer cop que faig una consulta i la veritat esque estic una mica nerviosa. Se que sempre es parla del mateix, però serà perque moltes adolescents tenim el mateix problema. Tinc 13 anys, mesuro 1'67 i peso 54 kilos. Abans pesava 57 però nose com he baixat de pes (la meva mare diu que m'he estilitzat). Tots els meus amics em diuen que estic genial i també els meus pares. Però ningú em convenç del contrari. La meva mare inclús em va portar a un endocrí i ell em va dir que estava bé. Però jo crec que estic gorda. M'he apuntat a piscina extraescolar i faig educació física a l'escola per tant faig entre 3 i 4 hores diàries d'esport. A més a més tinc l'autoestima molt baixa. Estic bé? A mi m'agradaria estar més prima i ara controlo més el que menjo, encara que tampoc estic fent ninguna tonteria amb el menjar. Sisplau responeu aviat graciees :)
Laura Medrano

Bon dia,
Dius que tens 13 anys, o sigui que estàs en ple procés de creixement i desenvolupament. És molt possible que la teva mare tingui raó quan et diu que t'has estilitzat, és normal en totes les persones quan fan "l'estirón". Segons el pes i alçada, estàs molt bé, dins del pes que es considera normal. Les dades no enganyen, i els teus pares i amics tampoc.
Com que estàs en època de creixement el teu cos anirà canviant (fins als 18 anys mínim), o sigui que no té gaire sentit que t'obsessionis amb aquestes coses. L'important és que tinguis un estil de vida saludable: que segueixis una alimentació equilibrada i que facis esport cada setmana (això ja ho fas, genial!).
A mida que segueixis creixent, el teu cos continuarà estilitzant-se i possiblement et veuràs més prima. Has de tenir paciència ja que tot això no ho podem decidir nosaltres, no depen del que nosaltres vulguem, sinó que depen de la nostra constitució física i genètica.
Deixa de preocupar-te tant pel teu cos i esforça't en fer coses i sentir-te bé amb tu mateixa per tenir una bona autoestima.
Ànims i molts petons!