Ho he provat!
Hola, tinc 13 anys.
Tinc un problema, desde petita que els meus pares fumen, peò ho van deixar, ara s'han tornat a enganxar després de 3 anys, i a mi desde sempre m'ha encantat la olor, l'estaria olorant tot el dia.
Tinc un amic que fuma, té un any més pro cada dia ens veiem. El meu millor amic també és amic seu i cada dia en parlem d'això, i l'altre dia ell ho va provar, jo no hi era present, però m'ho va explicar i en va probar dels fluixets però li va agradar, portem dies pensant, però la nostra pitjor por són els nostres pares.
El as és que avui després de l'institut el meu amic portava un cigarru dels negres, segons ell els més forts, i m'ha dit de provar-ho, i jo ho he fet, m'ha encantat, cosa que m'espanta, porto tot el dia volguen-me més, amb el sabor al coll i sentint com la calor em vaixa fins els pulmons, no em vui enganxa, es a dir, tinc nomes 13 anys i no em vull enganxar,i si mons pares s'enteren em maten!
Que faig si m'en donen un altre cop? Els hi dic a mons pares?
Petonets adolescents!
(nota per els redactors: Em podeu mantenir com anònima? Gràcies!)
InterPersonal

Hola anònima!
Expliques que no t'hi vols enganxar, i per enganxar-se a qualsevol addicció cal que el consum sigui repetit i continuat en el temps. Per tant, a la teva pregunta de què faig si me'n donen un altre cop? La resposta és clara: si tu no t'hi vols enganxar, val més que diguis no. D'aquesta manera segur que no t'enganxes! ;) Pensa que de moment només ho has provat un sol cop, i expliques que t'ha agradat molt... per tant hi ha més risc que t'hi enganxis!
Dius que si ho expliques als teus pares, "et mataran". Pregunta't perquè creus que aquesta serà la seva reacció i valora pros i contres d'explicar-ho. Si creus que si els hi expliques, et quedaràs més tranquil·la i t'ajudarà a saber que fer la pròxima vegada que et trobis en situació, endavant!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat