Buit
Hola, tinc 17 anys i em sento buit, es a dir, no se que fer, no se que estudiar (estic a 2n batxillerat), no sento que tingui res a fer, tots els dies fen el mateix, ...
Tinc motivacions pero els meus pares son molt estrictes i no em deixen fer res, com tocar en una banda, que es un petit somni que tinc. M'agradaria ser director de cinema pero el veure les pocas possibilitats que hi ha d'arribar em fan plantejarme unes altres alternstives que,en realitat, no vull fer. Aixo sumat a la rutina de anar a l'escola a estudiar una cosa que no m'agrada gents, arribar a casa, estudiar i fer dueres i dormir,no em motiva gents, i no em vull aguantar fins dintre d'uns anys, vull un canvi ja a la meva vida, es molt aburrida.
Jo veig que el meu problema es la rutina. No vull caure en un cicle aburrit, vull fer cada dia una cosa diferent, aprendre cosas pero no devant d'una pissarra, sortint al carrer, coneixer gent, ... Pero a la vegada no vull deixar els estudis perque se que em donaran un futur. Estic agobiat.
Moltes gracies, espero resposta 😋
InterPersonal

Hola Juanma,
Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove. Gràcies per escriure!
Entenem la teva sensació! a vegades el dia a dia es pot fer molt feixuc i ens sembla que no canviarà mai! Però no tinguis pressa!
Guarda't aquest any per preparar-te bé la selectivitat i informar-te sobre les sortides professionals i acadèmiques que tens. És normal que tinguis dubtes sobre el teu futur, tots els hem tingut! Recorda que la teva decisió no ha de ser definitiva. És possible que canviis de rumb si no et sents a gust amb el què has triat, i no és cap problema ni cap fracàs, d'acord?
Et passo un parell d'enllaços per fer el xafarder (si t'interessa el món audiovisual, hi ha cicles formatius molt interessants!)
I recorda, dóna't el teu temps per decidir el teu camí acadèmic i si el que vols és aprendre cada dia una cosa nova, hi ha moltes possibilitats! (des de conferències de 20 minuts: TEDtalks a internet, a cursos gratuïts al teu punt jove) a vegades només és qüestió de saber on buscar ;)
Una abraçada!
www.consultajove.cat