Bulling i autolesió 3007 (es per enrecordarme)
Hola, m'agradaria saber la teva opinió sobre la meva situació i que aquesta consulta fos anònima.
Sóc un noi que sempre he estat relacionat molt més amb noies que amb nois, des de que era petit. No se per què però sempre se m'ha fet més fàcil. També tinc amics, fins i tot una novia (aquesta la porto mig en secret). El problema ve que des de que era petit tothom s'ha referit a mi com: el friki, el gai, l'antisocial (cosa que suposo que és pel tema d'anar amb noies), etc... Mai m'he portat especialment malament, amb ningú, però aquests insults s'han anat intensificant poc a poc a mesura que avançava l'institut. També de tant en tant es xoquen aposta contra mi pel passadís o em fan un cop de puny, no gaire fort, a l'espatlla. Mai he tornat ferit a casa i sovint tinc l'autoestima bastant alta, però poc a poc noto que va disminuint. No sé si considerar això bulling perquè sé que hi han casos molt pitjors. També volia preguntar que durant un temps quan em sentia frustrat o fatal em clavava les ungles o em feia ratlles grans pel cos (barreja entre baixa autoestima i problemes amorosos) i volia saber si ho considereu autolesió. Això ja casi ho he deixat.
Moltes gràcies per llegir-ho tot
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Ens fa molt mal llegir les teves paraules, perquè, tot i que tu dius que mantens l'autoestima força alta i tens un grup d'amics molt sòlids, ningú es mereix ser tractat així. Independentment de l'etiqueta que hi posem, en aquests comportaments hi ha falta de respecte per part dels teus companys. A vegades alguns comentaris poden arribar a ser més feridors que un cop de puny. Recorda que ells esperen la teva reacció, per tant, de manera pausada i tranquil·la, talla'ls (això és una falta de respecte) i continues amb el què estaves fent. Al principi és possible que continuïn igual, però si no veuen cap reacció en tu, segurament pararan.
De totes maneres et demanarem que facis dues coses:
- Que et centris amb els teus amics i la teva parella. Si et sents còmode amb ells, disfruta-ho, perquè és el millor regal que pot tenir una persona!
- Que parlis amb algú del centre. Sabem que potser creus que és poca cosa, però tu mateix dius que s'ha intensificat en els últims temps. Comenta-ho a algun professor amb qui tinguis confiança o als teus pares. Ells t'han d'ajudar a tallar amb aquesta situació.
Els comportaments d'abús i assetjament solen començar de manera molt subtil, per tant, de seguida que detectes algun indici, és important actuar! No et deixis intimidar perquè tens una vida molt plena, i això no t'ho pots deixar perdre, d'acord?
Una abraçada!
www.consultajove.cat