mal rollo amb la meva mare...
Hola adolescents.
Vull demar ajuda perque doncs jo i la meva mare no es que mai ens haguem portat be... per desgracia ultimament tenim molt problemes un altre cop, jo la vaig liar a festes del meu poble i la meva mare em va ''pillar'' i desde aquell dia no ha tornat a ser la mateixa amb mi, jo he parlat amb el meu pare i ell no es enfadat amb mi diu que dels errors s'apren i crec que i te rao. Doncs desde aquest dia jo he intentat estar el millor posible amb la meva mare per poguer solucionar les coses, pero no hi ha manera, es com si es tanques en banda i no hi ha manera de traure-la d'alli. He intentar parlar amb ella pero res...
Porto uns dies que ja no puc mes i em passo gairebe totes les jit ploran intetnar fer algo per arreglar.ho pero no hi trobo solució.
Encara estic pagan el meu error i amb uns castigs força durs...Necesito que majudeu per poguer-ho arreglar amb la meva mare siusplau.
Pd: perdo per les faltes d'ortografia.
InterPersonal

Hola Lena,
Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Ostres! A vegades podem arribar a cometre errors bastant grans, oi? Sembla que el teu pare s'ho ha agafat força bé, però la teva mare està una mica dolguda, oi? Potser està una mica decebuda i no s'esperava aquest comportament per part teva... La teva mare t'estima i és possible que vulgui el millor per tu, per això li costa tant acceptar que hagis pogut liar-la per les festes.
Dóna-li el seu temps, ella també necessita temps per entendre't a tu. Continua com fins ara, demana-la disculpes i recorda-li que la necessites. Veuràs com mica en mica la relació s'anirà restablint.
També et direm que l'adolescència és una etapa de la vida que no només la viuen els propis adolescents, sinó que la família també viu molt de prop aquests canvis, i a vegades no és fàcil adaptar-s'hi! Accepta la teva part de responsabilitat i proposa alternatives per no arribar de nou a una situació com aquella. Si la teva mare veu en tu una actitud de solució, serà més fàcil que ella també intenti solucionar-ho. (també pots demanar-li al teu pare algun consell per fer-la més feliç)
Una abraçada!
www.consultajove.cat