Estimen mes a la meva germana?
Hola, sóc una noia de 13 anys que al decembre fara 14 i m'agradar molt sortir, de festa o per les tardes.
El meu problema es que crec que la meva mare i el meu pare estimen mes a la meva germana gran que a mi. Sempre em comparen amb ella i diuen que el que faig jo ella no ho fa. Per sortir sempre em poso mascara de pestanyes i poques vegades la ratlla. Ma mare me diu que vaig molt pintada per la meva edad i amb pantalons molt curts i ja estic farta que insinuin que soc una guarra o algo per l'estil. No confien en mi ja que les meves amigues fumen i es pensen que jo també tot i que li he dit moltes vegades que no. Ja no se que fer, cada vegada que me diu que em pinto massa tinc atacs d'ansietat (cosa que ella no sap). També cal dir que tinc els meus defectes i ara mateix no m'estimo i aquest fet disminueix la meva autoestima. Estimen mes a la meva germana perque ella no es pinta ni va curta i es mes boma filla?
Grácies per contestar!
InterPersonal

Hola Anonima00!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga del servei de Consulta Jove d'InterPersonal i de l'IESP. Moltes gràcies per escriure'ns!
Dubtem molt que els teus pares estimin més a la teva germana que a tu perquè ella no es pinta ni va curta, no creus? Els teus pares t'estimen, d'això no en tenim cap dubte, però teniu maneres diferents de veure les coses. Ells es preocupen i volen el millor per tu, i no ho fan per fer-te la vida impossible. Segurament consideren que encara no tens l'edat per pintar-te, portar roba molt curta o per sortir de festa. Nosaltres no valorem si és massa d'hora o no, simplement intentem entendre el perquè no t'ho deixen fer. Has provat de parlar-ho amb ells des de la tranquil·litat? Que puguin exposar-te els seus motius i tu els teus? Potser si us escolteu mútuament, pots arribar a entendre els seus motius, encara que no els comparteixis, i acceptar els seus consells i recomanacions.
Recorda que TOTS tenim defectes, ningú és perfecte, sinó quin avorriment, oi? Per tant, accepta els teus defectes i potencia tot allò bo que tens (no només físicament parlant). A les persones no només ens defineix l'aparença física sinó també la nostra manera de ser, de comportar-nos, etc. Per tant, estima't i accepta't tal com ets, això et farà feliç!
Una abraçada ben forta i endavant!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat