ajuda
Hola! Una cosa, fa temps que fumo un o dos cigarrets a la setmana, però no compro paquets sinó que me'ls passen pel carrer per que els amaguem en una plaça, però també fumo un petit cannabi de marihuana a la setmana. He llegit que la marihuana no augmenta les ganes de violència, relaxa... voldria preguntar-hos que en penseu... També us voldria preguntar si hi ha una llei que estipula el consum de cigarrets per edat, osigui a quina edat es pot començar a fumar LEGALMENT, perque la majoria de persones que conec que fumen no tenen setze anys pero fumen.
Laura Medrano

Hola Victor,
L'edat per poder fumar són els 18 anys, i de fet les persones que fumen i són menors d'edat, a part d'estar fent una cosa il•legal i perjudicial per la salut, no haurien de poder-ne comprar. Als establiments de venda de tabac posa clarament que l'edat mínima per poder-ne comprar - i consumir- són 18 anys (igual que amb les begudes alcohòliques).
Un tema a part és quan a part del tabac, es fuma marihuana. Aquí els problemes es poden complicar ja que és una DROGA il•legal, que no té cap efecte positiu en qui la fuma. Les persones que fumen marihuana tenen moltes probabilitats de convertir-se en addictes ja que es crea dependència amb facilitat.
Respecte el que dius de la violència, a cada persona li fa un efecte diferent. Hi ha persones que senten que es queden relaxades i altres que els activa i justament els pot tornar violents.
La millor manera d'evitar tot això és no fumar ni drogar-nos, ja que és perillós i més en menors d'edat, on el cos i el cervell s'està desenvolupant. Els efectes poden ser molt perjudicials per la salut.
Una abraçada!