Problema amb les mentides
Hola;
Hem jo tinc un problema que penso que és molt greu amb les mentides i és el següent:
Jo la veritat és que tinc la autoestima molt baixa i sempre he intentar "maquillar" la meva personalitat real amb les mentides. Fa 3 anys, quant anava a 6è de primària, els meus companys se'n van adonar de que quasi tot el que deia era mentida i em van deixar de parlar tots. Pensava que havia aprés que mentint no s'arriba a cap lloc, ja que ho vaig passar mooooolt malament, i em va costar molt tornar a guanyar-me la confiança dels meus companys de classe i amics. Però resulta que l'any passat vaig tornar a mentir perquè no encaixava i pensava que mentint si que encaixaria però la mentida per mi va com començar a fer-se realitat ja que tot anava bé encaixava i tot perfecte. I ara després d'un any he pensat que m'aniria millor sincerar-me amb els meus amics ja que pensava que sent tal i com sóc també queia bé. Però quant ho vaig explicar els que se suposava que eren els meus amics s'han enfadat, cosa que entenc per una part, i han fet que tots els meus companys es posesin en contra meu i em quedes sola a classe.
Jo, li vaig explicar els meus problemes a la meva cosina que és com la meva germana i m'ha dit que no és normal que menteixi tant, ja que diu que menteixo més del que em penso, i que no me'n adoni i diu que potser tinc el síndrome de Mitomania.
I el que vull preguntar és que si de veritat tinc aquest síndrome i si el tinc que fer per a superar-lo i si no el tinc que és el que em passa i que puc fer.
Espero una resposta.
InterPersonal

Hola! Sóc l'ELi Aulet. Psicòloga d'Interpersonal.
Doncs no se si tens el símptome o no. Jo no ho crec...el que passa és que mentir et serveix er protegir-te com bé saps. Seria interessant trobar altres maneres de protegir-te per exemple anat amb gent amb qui et sentis bé i puguis ser tu mateixa. I pensa què faries si tinguéssis l'autoestima més alta? Fes una llista i quan acabis decideix per quina cosa (petita) vols començar a fer. SI canvies petites coses a poc a poc i dia a dia veuràs que un dia acabaras fent el que faries si de cop hi volta et llevéssis amb l'autoestima alta!!
Disfruta del que si qeu va bé en el dia a dia i de els coses que t'agraden. TIra't piropos, engaxa-te'ls en un postit i disfruta de les sensacions!
Si tu no descobreixes el teu valor els altres tampoc el veuran!! Posar la vida en mans dels altres porta a la felicitat"!! Ets capaç de donar-te valor si tu vols!!
Endavant