triangle amorós?
Hola bon dia. Aquesta consulta no és exactament per a mi. Últimament la meva amiga s'ha estat veient amb un noi no molt adequat per a ella: Es droga, beu i moltes coses més. Entre elles, una és que no s'ha enamorat mai i sempre va de noia en noia amb els condons a la mà (fet important pel que explicaré després). Jo i una altra noia des del primer moment que no ens va agradari sabiem que no era la persona adequada i que tard o d'hora li faria mal, però no sabiem com dir-li. A més, no estan sortint. La nostra amiga es pensa que si però el noi sap que no i ho pot utilitzar i dir: no estàvem sortint. sóc lliure i no he de donar explicacions de si vaig amb una noia ho vaig amb l'altra.
L'altre dia un grup de persones va veure al noi molt encaramel·lat amb una altra noia. Es feien petons i s'abraçaven, anaven caminant com si fossin parella. Primer no sabien qui era però quan es van fixar bé van veure que era el "nòvio" de la meva amiga. Automàticament la van informar i ella per la nit li va preguntar si era veritat. Ell deia que no però amb un to de "si t'ho creus bé i sino també" QUE ELLA MATEIXA NOTAVA.
Tot i notar-ho se'l segueix creient més a ell que a tots els altres que ho van veure. Ella ens deia "per desgracia me'l crec, però no sé si vull". I tot i tenir a tanta gent dient-li, no ho veu clar.
El que jo i una amiga volem es fer-li veure abans de que sigui tard. La nostra amiga té la regla i el noi l'hi ha dit que quan s'acabi li farà algo allà baix. Ella diu que no, però sabem el que acabarà passant. Primer diu que no però després es deixa emportar. L'hi ha passat més d'un cop (un exemple: ella deia que no es liaria amb ell el primer dia de tenir una cita, però després de que el noi insistís, es van liar). A més, ella ens explica que si ella diu "para" el noi para. Això només l'hi ha passat un cop. Però què passarà en un futur? I si el noi es cansa d'esperar o VA DROGAT i la força? No ens agradaria que la nostra amiga perdés la virginitat d'aquesta manera i si recordem, el noi sempre ha sigut d'anar de noia en noia amb els condons a la mà.
Ens podrieu ajudar a fer-li obrir els ulls? no volem que això passi d'aquí i molta gent està preocupada per ella.
InterPersonal

Hola Núria,
Moltes gràcies per escriure'ns. Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal.
La vostra amiga té molta sort de tenir unes amigues com vosaltres! Entenem que estigueu preocupades per ella i que volgueu fer-li obrir els ulls, però és molt complicat si ella no vol.
L'únic que podeu fer és estar al seu costat, recordar-li les incoherències d'aquest noi i estar pendent de si s'emporta algun desengany. Sigueu sinceres amb la vostra implicació: "ens importes i volem que estiguis bé, per sobre de tot". I busqueu estones per estar totes tres o amb la resta d'amigues, així també veurà que té altres punts on recolzar-se i on sentir-se bé.
No podeu fer res més per ella, ja que ella ha pres la decisió de creure'l (almenys de moment). Però no deixeu de fer-li costat, que és molt possible que us necessiti aviat.
Una abraçada!
Laia Sala
www.consultajove.cat