Ns que feer
Holaa! Tinc 14 anys i faré 15, i sóc primissima.
La gent em pregunta si sóc anorexica i es que sóc prima de constitució. També diuen que faig fàstic. A més amés sóc plana, 0 curvas i no es per res però ara els nois casi sempre és fixen amb les curves, i jo Jo tinc a sobre faig fàstic i llavors cap noi bé a coneixem Pk no tinc bon cop i sóc primissima. I jo menjo sa i bé però és que sóc així.
Algun consell per tenir més bon cos o alguna cosa per millorar el meu aspecte?
Gràcieees mil petons adolecents.cat!!💕
InterPersonal

Hola JuANONIM!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga del servei de Consulta Jove d'InterPersonal i de l'IESP. Moltes gràcies per escriure'ns!
Si mantens una dieta variada i equilibrada, fas els àpats que corresponen, et trobes bé, fas esport i el teu metge troba correcte el teu estat de salut no t'has de preocupar. Has de tenir present que et trobes en un període de desenvolupament, i és molt probable que encara no t'hagis desenvolupat del tot, per tant el teu cos encara ha de canviar. Malauradament aquest procés no podem ni accelerar-lo ni endarrerir-lo. Així que paciència!
Recorda que cada persona té la seva constitució i si la teva genètica és de ser prima, engreixar-se pot resultar difícil. Per tant, és molt important que t'estimis i t'acceptis tal com ets. Dir-te a tu mateixa que fas fàstic no t'ajudarà gens i tampoc és veritat! Mira't amb uns altres ulls i potencia tot allò bo que tens (el teu somriure, els teus cabells, la teva manera de ser, com vesteixes, etc.)! I sobretot no permetis que ningú et falti el respecte ni et faci sentir inferior per ser com ets.
Una abraçada ben forta!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat