Dubtes amb mi.
Hola! Tinc 16 anys i ultimament tinc dubtes sobre la meva forma de ser. Des de sempre que he volgut ser diferent. De fet, el meu proposit de futur es ser diferent i d'aquesta forma podré aconseguir la felicitat. Des de que vaig a l'institut m'he adonat que no tinc amics, es a dir tinc molts coneguts i gent amb la que em porto bastant bé. Però, trobo que ningú d'ells m'enten ja que penso que tinc una personalitat massa extranya. Per tant, em costa molt ajuntarme amb ells ja que diguem que no som "compatibles". I aixó moltes vegades em fa sentirme molt sola. Ara mateix tinc una espècie de lio, pero es com si jo no sentís res per ell i de fet estem perdent una mica el temps. Avegades, sembla que no tingui sentiments, es com que hi ha moltes coses que no m'importen i penso que aixo provoca que em senti sola i que la gent poc a poc s'allunyi de mi. I per tant, em senti malament amb mi mateixa. I aixó tambe em provoca petits problemes amb la autoestima. Va haver una temporada en la que em veia molt grassa i per evitar-ho no menjava, hi havia algun dia en que no menjava res i li feia veure a ma mare que em trobava malament. Per sort, aixó ja m'ha passat una mica, encara que hi segueixo una mica obsessionada amb el meu cos. Avegades no em trobo bé en la meva forma de ser... i m'agradaria saber, que puc fer per millorar la meva forma de ser.
Perdó per les faltes. I gràcies.
InterPersonal

Hola Somefreckles!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga del servei de Consulta Jove d'InterPersonal i de l'IESP. Moltes gràcies per escriure'ns!
Ens expliques que des de fa temps que vols ser diferent i la nostra pregunta és: com t'agradaria ser? Segur que hi ha coses de com ets que t'agraden i et fan única i especial, i també és important que aquestes caracterísitiques les mantinguis i sàpigues potenciar-les quan et faci falta. D'aquelles coses que no t'agraden tant i que t'agradaria canviar et proposem que en facis una llista i posis a prova petits canvis en el teu dia a dia per veure quin resultat obtens.
Tingues present que l'adolescència és una època de canvis, tan físics com psicològics, i a vegades podem tenir aquesta sensació de que no encaixem enlloc o que no tenim amics "de veritat". Dóna't temps per anar-te descobrint i per trobar el teu lloc!
Està molt bé que el teu objectiu sigui aconseguir la felicitat, però recorda que sovint la felicitat es troba en el camí. Així doncs, gaudeix de les petites coses que t'aporta la vida i veuràs com aconseguiràs el teu objectiu! :)
Una abraçada ben forta i endavant!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat