MOLT URGENT!
Hola...
Se'm fa molt difícil parlar d'això, però no sé a qui explicar-li i he agut d'acudir a vosaltres, adolescents!
Últimament estic molt depre i sóc molt negativa per a tot. A més, a vegades ploro sense motiu i no sé per què. Però el veritable problema no és això (a veure sí que ho és però no és tan fort com el que llegireu a continuació). El que de veritat em preocupa és que m'agobio i m'estresso amb moltíssima facilitat, i quan no puc més agafo el primer que veig que pugui tallar i em tallo els braços. Penso que podria ser per molts motius (els meus pares mai em diuen res de bo, l'excés de deures a l'institut, penso constantment en el noi que m'agrada, a vegades em sento sola encara que estigui amb amics i amigues, fins i tot crec que sóc bisexual i això ningú ho acceptarà...).
Vull deixar de tallar-me, però no puc. M'és impossible evitar-ho. Quasi sempre que ploro i m'agobio ho faig. És inevitable. Ajuda si us plau, no puc més.
InterPersonal

Hola Cloud!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga del servei de Consulta Jove d'InterPersonal i de l'IESP. Moltíssimes gràcies per escriure'ns i per demanar ajuda!
Què dur és el que ens expliques! El fet de tallar-te són senyals que parlen del teu malestar, de l'ansietat, del difícil que et resulten les coses en aquests moments... Tallar-se és una manera desesperada de buscar treure's l'ansietat de sobre, i com segur que ja saps, només s'aconsegueix en el moment, però el problema i el dolor psicològic continuen. Per la nostra experiència, això són coses molt difícils de superar sola. Per tant, t'aconsellem que ho parlis amb algú de confiança i demanis ajuda. Es necessita molt de coratge per demanar ajuda, ho sabem, però t'assegurem que val la pena. No deixis passar més dies! Què et sembla si vas a veure al teu metge de capçalera i li expliques? No deixis que aquests moments difícils et vencin. Et mereixes ser feliç!
Una abraçada ben forta i endavant!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat