il.lusions
hola!
tinc un problema, jo sóc una noia amb molt baixa d'autostima, se que no sóc guapa i em veig molt malament. El problema és que m'afecta molt el que la gent pensi de mi, ja se que no m'hauria d'afectar tan, però no és tan fàcil dir-ho que fer-ho.
l'altre part del problema és que l'altre nit vaig sortir amb les meves amigues, i elles són les típiques que sempre lliguen, i jo per vergonya, no perquè sigui tímida sóc tot el reves, el problema és que no em llenço per por a que l'altre pensi de mi. El cas és que vaig conèixer a un noi que em va entendre a la perfecció, ell sense que jo li expliques em va dir el que em passava, com si fos un llibre obert, per un cop és va fixar en l'interior. No me'l trec del cap, cada cop em faig més i.lusions, il.lusions que no tenen futur. Tinc el seu telefon l'obro? Se que mai voldrà res amb mi.
InterPersonal

Bon dia claravalls,
Sóc Carlota Portabella, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per utilitzar el consultori.
Comentes que tens l'autoestima molt baixa, dir-te que l'autoestima és un aspecte important a anar treballant dia a dia, tal com dius no és fàcil fer-ho, però no per això hem de deixar de fer coses per intentar que aquesta millori. És molt important acceptar-nos i aprendre a estimar-nos tal com som. Com ho podem fer? Et proposem un exercici:
Posat davant d'un mirall, una estona, pensa una cosa que t'agradi del teu físic, i una cosa que t'agradi de la teva manera de ser. És important que no marxis de davant del mirall sense haver pensat una cosa positiva, per petita que sigui (les ungles, els dits de les mans, una piga...) És normal que al principi et costi una mica, però ja veuràs que de mica en mica vas tenint més facilitat per extreure aquelles coses que t'agraden de tu. Fes-ho un parell de dies a la setmana.
Quan facis el llistat, com hem dit, has de pensar tant en l’aspecte físic com en les teves habilitats socials i altres qualitats; I també, com aprofites aquests elements positius en tots els àmbits de la teva vida (tu mateixa, qualitats a l'hora de relacionar-te, estudis, família, temps lliure, etc.).
Pel que fa al noi que has conegut, nosaltres no et podem dir que és el que has de fer. Has de ser tu mateixa qui prengui aquesta decisió. Posa en una balança el que prefereixes: no dir-li res i quedar-te amb el dubte de si a ell li agrades o no, o arriscar-te a dir-li alguna cosa, encara que això comporti assumir el risc que et pugui dir que no li agrades.
Molts ànims maca!
Una abraçada.
www.consultajove.cat