És normal que noti tants canvis?
Hola, des de fa uns mesos noto que estic canviant molt, tinc 15 anys.A vegades diuen que es l'etapa de l'adolescència que fa que notem tants canvis. I quan dic canvis no em refereixo a canvis de cos o de veu sino que m'he tornant mes "revelde". No sé si és normal pero ara hi han coses que abans les trobava molt malament i ara doncs tinc aquell impuls de fer-les, abans no contestava de manera malament als meus pares o germans i ara de cop i volta sí que ho faig. Jo des de sempre he set la noia que ha obeit als seus pares en tot. A vegades tinc com canvis de humor molt rapidament, en un moment estic contenta i de cop i volta tinc depressio d'alguna cosa. L'unica cosa amb la que em sento be son els amics perque quan estic amb ells em sento molt millor i amb ganes de fer-ho tot. No se que m'esta passant i no crec que sigui l'etapa en la que estic. M'agradaria que m'ajudessiu, moltes gracies i petons! :*
InterPersonal

Hola Fanatica00!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga del servei de Consulta Jove d'InterPersonal i de l'IESP. Moltes gràcies per escriure'ns!
Benvinguda a l'adolescència! A l'adolescència són freqüents els canvis d'humor. Com saps durant aquesta etapa de la vida experimentaràs grans canvis físics i també psicològics. Dins d'aquests canvis a nivell psicològic hi trobem el que s'anomena "labilitat emocional", que podria entendre's com una "muntanya russa" d'emocions. Una mica com el que t'està passant a tu últimament: canviar d'estat d'ànim d'un moment a l'altre (d'estar contenta a plorar per res) i, a més, amb gran intensitat.
No pateixis perquè és força habitual el que ens expliques i, per sort, només dura una temporada. Així que molta paciència! ;)
Una abraçada ben forta!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat