Em vull amprimar...
Normalment sempre he tingut una autoestima molt alta, desde fa poc que tots els problemes sem tiren a sobre, tant d'amigues, ex , nens , pares , tot. Llavors no se que em va passar però ja mai vui esmorzar, a l'hora de dinar a l'escola demano que em posin poc menjar , i m'estic preocupant, perquè em sembla que m'estic obsessionant amb això del menjar, nomes li he explicat a un amic, i diu que això és un problema, que potse puc caure en l'anorèxia, jo en realitat no vull, no m'he aprimat gaire, però em vull aprimar, no menjo... què em passa?
InterPersonal

Hola!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga del servei de Consulta Jove d'InterPersonal i de l'IESP. Moltes gràcies per la confiança!
Tenir una bona autoestima és fantàstic i t'ajuda molt! Tot i així, a vegades les circumstàncies de la vida (problemes amb les amigues, ex, nens, pares...) poden fer que aquesta es vegi una mica afectada. Fixa't, però, que reduint el que menges aquests problemes dels quals parles no se solucionen sinó que generen més malestar. Creus que pots trobar una manera diferent de fer front a aquests problemes que se't tiren a sobre?
Recorda que per mantenir un pes saludable no es tracta de no menjar, sinó de mantenir una dieta variada, sana i equilibrada, i fer esport. Si veus que et costa gestionar-ho, parla amb un adult de confiança (els teus pares, per exemple) i demana ajuda, encara que costi, segurament és la millor opció quan veiem que no acabem d'estar bé o de sentir-nos a gust amb nosaltres mateixos!
Una abraçada ben forta i molts ànims!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat