Estic penjada?
Hola! Em dic Marta i tinc 17 anys.
Escric perquè realment crec que estic en un embolic mental...
Resulta que fa poc va arribar un nen nou a la classe del tecnològics i el trobo molt guapo. Tinc amics que el coneixen i em diuen que mi llenci a parlar-li, però el que passa es que sóc molt vergonyosa i ell també ho es. Les meves amigues em diuen que hi ha un any per endavant i que en aquest any segurament passa alguna cosa, però sinó ens parlem ho veig bastant difícil.
A part d’això, al pensar en estar en un a relació em fa il·lusió però nose que es estar dintre de una, ja que mai he estat enamorada ni he sortit amb ningú ni m’he liat mai.
També problema es que em començo a fer historietes de si estiguéssim sortint o coses d'aquestes i quan ho penso em poso a saltar d'alegria, però a l'hora de la veritat, quan hi penso de veritat, se que realment es impossible.
Necessito ajuda, perquè sinó em tornaré boja ja que cada dia que el veig em venen papallones a la panxa i sento que vull estar al seu costat i parlar amb ell.
Gràcies!!!!
InterPersonal

Hola Marta!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga del servei de Consulta Jove d'InterPersonal i de l'IESP. Moltes gràcies per escriure'ns!
Tu mateixa ho expliques molt bé: "si no ens parlem ho veig bastant difícil". Sovint la vergonya ens fa la "punyeta" i no ens deixa fer allò que realment ens ve de gust i podem perdre grans oportunitats. Planteja't: Què és el pitjor que pot passar si comences a parlar amb ell? Que us comencéssiu a conèixer seria un gran pas perquè més endavant pogués passar alguna cosa més.
Com és nou a la classe pots preguntar-li infinitats de coses per iniciar el contacte amb ell: D'on ve? Quines aficions té? Què vol estudiar?, etc. Valora en quin punt estàs i si et ve de gust fer un pas més o de moment quedar-te com estàs! No tinguis pressa i quan et sentis segura, endavant!
Per últim, és normal que et sentis així davant d'aquests nous sentiments que no havies sentit mai. Estar enamorada és fantàstic! Gaudeix d'aquests moments únics sense que et facin patir.
Esperem que tot vagi molt i molt bé! Ja ens explicaràs! ;)
Una abraçada ben forta!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat