el meu pare no m'apoia
Bones, sóc un noi de 15 anys, un dels meus hobbies es el futbol, se molt be que amb aquest esport no tindre res a fer pero es una de les meves passions, també s'em dona molt bé correr i m'agradaria fer curses de muntanya i en un futur si pogues entrar en un equip especific en curses de muntanya, tinc un germa mes gran que io que corre se li donava molt be, ell va estar en aquest equip, el meu pare va ser qui va impulsar-lo a que corres i va anar obtenin bons resultats fins entrar-hi, va dexar de corre quan ja tenia tot fet i era bastan molt be, ami m'agradaria poguer anar a corre a curses i si pogues fe el mateix que el meu germa, pero el meu pare sempre ma tingut com a segona opcio, mai ma donat una opurtinat en res i posiblement si li digues que jo vull corre s'enriuria de mi o em diria que mai seria com el meu germa, aquesta circumstancia fa que jo em tiri enrere a l'hora de dir-li que jo vull corre i intentar-ho, el favorit sempre a set el meu germa, jo amb ell mi portu perfecte es mes si li digues que vull corre m'apoiaria, pero el meu pare no, vull que em digeu consells com fer-ho, vull que el meu pare m'apoi i m'ajudi. Em fa tirar enrere l'opcio de endurme un moc i el que jo sempre m'he endut de part seva. I la meva mare mai vol xerra de coses aixins, sempre em diu que vagi a xerrar amb ell, pertant tampoc li puc dir.
InterPersonal

Hola dimitri99!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga del servei de Consulta Jove d'InterPersonal i de l'IESP. Moltes gràcies per la confiança!
Potser estàs anticipant alguna cosa que no tenim del tot cert que passi. Com a estratègia potser podries parlar-ho primer amb el teu germà, explicar-li com et sents i les teves ganes per començar a córrer i de fer curses, com va fer ell. Segurament amb el seu suport et sents més encoratjat per plantejar-li al teu pare els teus neguits i inquietuds, com ho veus? També podries demanar-li al teu germà que t'ajudi a fer el pas per poder parlar amb els teus pares.
Busca un dia que pugueu parlar amb tranquil·litat i sense pressa. Si t'ajuda, també pots escriure-li una carta explicant-li tot el que sents i el que t'agradaria fer.
Esperem que puguis arribar a un acord amb els teus pares!
Una abraçada ben forta i endavant!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat