sobrapes
Hola us vull fer aquesta cunsulta perquè estic molt preucopada , sóc noia i tinc 14 anys faig 1,65m i peso 69 kg i crec que es un exés de pes per la meva edat i la meva alçada.
m'agradaria que em diguesiu alguna dieta per seguir i alguns exercicis per fer a casa.
Merci i perdó per les faltes que segur que ni han!
Sara Bujalance

Hola! Primer de tot, no t'obsessionis amb el pes perquè és molt relatiu. El pes depèn de moltes coses: genètica, estil de vida, estat de salut, activitat física, etc. A més, el pes és diferent en cada persona. Dues persones poden mesurar i pesar el mateix i tenir cossos molt diferents, sent una més prima que l'altra, per exemple, tot i pesar igual. El que sí és important és que ens esforcem una mica en dur un estil de vida saludable menjant equilibrat i fent esport. A més, menjant bé i fent esport el cos es posa, de forma natural, en el pes que més li convé. Així que per mantenir un bon pes no cal fer cap dieta en concret, només cal menjar equilibrat, com descriu la piràmide alimentària (aquí la tens detallada:
), i fer esport, com a mínim, 3 cops a la setmana. Qualsevol esport que t'agradi t'anirà bé. Molts petons!!