FUMAR
Mira, ara faig segon d'eso i l'any passat va venir gent nova a la classe. alla ja teniem el "grupito" d'amigues fet i la meva millor amiga es va fer molt amiga d'una de les noves. amb aquesta nova, tinc dos problemes aquest curs ( i el final del passat).
1. la meva amiga ja no va tant amb mi. vull dir que si avans estavem el 80% del temps juntes ara hi estem el 5% i no em parla de res mes que de treballs, ni com estic ni com esta... nomes presumeix de tota la gent que ha conegut gracies a la nena nova. i creu que anant amb ella es millor tot.
2. també crec que la nena nova es una mala influència. no nomes per la meva ex-millor amiga ( ha vingut una nena nova aquest curs que semblem bessones. pares recent divorciats, problemes amb les amigues...) sino per tota la classe en general. avui les he vist xerrant sortint de l'insti i m'han dit que ara anaven a fumar. m'han ensenyat la ENORME quantitat de cigarrets que es volien fumar i he flipat.
ara el meu problema es que estic molt preocupada per la meva amiga i no se si dirli a ella, a la profe, a la seva mare o deixaro estar. sempre que va amb la nena nova passen fotos fumant... em preocupa que pugui tenir problemes greus de salut. us demano AJUDAA
Gracies per tot un peto ben fort des de OLOT!!!
InterPersonal

Hola Grapfenstrüc!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga del servei de Consulta Jove d'InterPersonal i de l'IESP. Moltes gràcies a tu per escriure'ns!
Les persones amb el temps poden canviar, i aquelles que en un començament et semblaven bones amigues ara ja no ho són tant. Ajudar a algú que no vol ser ajudat, sovint és complicat. Entenem la teva preocupació cap a la teva amiga, però potser no hi pots fer massa cosa, ja que és decisió seva triar amb qui vol anar i si vol fumar o no... De totes maneres, has provat de parlar amb ella? Li has pogut explicar com et sents i les teves preocupacions després de veure el canvi que ha fet?
Si sents que amb aquestes noies no encaixes massa, et proposem que busquis la manera d'ampliar el teu cercle d'amistats. Coneix gent nova i segur que trobaràs bons amics i amigues amb els quals compartir el teu temps, i amb els quals et sentis a gust i sense preocupacions.
Esperem que us vagi molt bé i enhorabona per tenir les coses tan clares!
Una abraçada ben forta!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat