He de fer amigues!
Bon dia!
Jo des de primers d'ESO, només tinc dues amigues, però aquest curs, una no ve perquè s'ha mudat. Quan faci 4t (estic fent 3r), la única amiga de l'insti que em queda se'n va a estudiar a Edimburgh. Ara tothom té el seu grupet, i jo no sé com integrar-m'hi a cap. Li he preguntat a amigues de fora de l'insti, com fer amigues, i em diuen que he de buscar gent amb els mateixos o similars gustos, i apropar-m'hi/acoplar-m'hi, però sóc tímida i no goso a posar-me pel mig de les converses. Avui una de la classe m'ha dit que té una amiga d'una altre classe que és súper fan del grup que adoro (de fet els estic escoltant ara mateix :")). Per la Mercè fan un concert i penso que pot ser el moment perfecte per acostar-m'hi, però vaig quedar amb el meu pare que hi aniriem junts (és molt tard i lluny de casa), i no sé com dir-li que millor que no estigui amb mi (també li agrada el grup i vol anar-hi). No sé que fer... Ajudaa, estic feta un liio!
Merci
Petonets!!
InterPersonal

Hola Lanoieta,
Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Primer de tot et diré que no pensis tan enllà, és a dir, està bé que pensem en el futur, però sense passar-nos! No facis plans tan concrets i deixa que tot vagi sorgint. Veuràs que així serà més natural i espontani. És molt difícil que els plans que fem surtin tal qual els hem pensat, per això a vegades és millor fer una proposta i veure què en surt. Si has quedat amb el teu pare, ves-hi amb ell. Potser al dia següent podeu comentar el concert amb aquesta noia.
Per altra banda, les teves amigues tenen raó, la manera de fer amistats noves és que primer es converteixin en coneguts. Llavors ja veuràs que amb algunes persones hi tens més feeling i si és mutu, la relació es fa més íntima arribant a l'amistat.
Per tant, primer interessa't per la gent de la teva classe (o d'altres classes), demana'ls per la seva vida, les seves aficions, si segueixen alguna sèrie.... Primer cal crear converses i llavors ja aniràs veient si connecteu, o no. Tots podem ser una mica tímids al principi, però no deixis que això et condicioni, si vols dir algo, no ho pensis, diga-ho!
Una abraçada bonica!
Laia Sala