Com s'blida a un amor de 3 anys? (24fanlodo)
Hola, moltes gràcies per respondre'm...
La veritat és que estic desesperada... El títol diu com s'oblida a un amor de 3 anys... Però no va ser ni una història...
Va ser el meu primer amor, la primera vegada que em vaig enamorar, ni no em va correspondre. Sóc molt tímida en aquest aspecte però és que no sé ser d'una altra manera.
No parlo amb ell, a vegades em tracta malament, pero jo n'estic obsessionada no, el següent.
No sé com parar aquests sentiments.... Sisplau digueu-me algo que em valgui... Va a la meva classe i té la meva edat. Apf, no puc més.
Sisplau ajuda...
InterPersonal

Hola bonica!
Gràcies per escriure'ns. Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal.
La veritat és que un amor no correspost pot arribar a ser molt dolorós, perquè sovint ens quedem enganxats amb la idea que potser canviarà d'opinió i finalment s'enamorarà de nosaltres, oi?
Però aquesta esperança pot arribar a causar-nos molt dolor i és important que sapiguem veure quan ens està ferint massa, com el teu cas. Per tant, et felicitem per aquesta actitud tan valenta de voler-lo oblidar!
Per oblidar una persona és important que hi posem distància:
- Distància física - intentar coincidir als mínims llocs. Si va a la teva classe és difícil, però pots evitar fer grup amb ell, o no quedar-hi després de classe.
- Distància virtual - No seguir-lo a les xarxes socials, no mirar últimes connexions al whatsapp...
- Distància mental - Evitar pensar "on serà?", "amb qui serà?", "què estarà fent?"
Posant tota aquesta distància aconseguim que el nostre cervell deixi de tenir estímuls seus, és a dir, que si no el veiem cara a cara, si no veiem posts seus a les xarxes socials i no pensem on serà, aconseguim tenir el cervell més atent a altres coses i centrar-lo en nosaltres mateixes. És com si amb una llanterna ens enfoquéssim a nosaltres mateixes i no a ell.
Si comencem a fer coses que ens agraden, a estar amb les nostres amigues, a disfrutar de la nostra família.... aconseguirem posar distància emocional i, per tant, que no ens faci tant mal veure'l, per finalment, deixar de tenir aquest sentiment d'obsessió i dependència.
Sabem que és complicat, però es pot aconseguir!! Ja veuràs!
Ah! i sobretot, parla amb les teves amigues!!
Una abraçada molt forta bonica!
Laia Sala
www.consultajove.cat