Vaig retrasada?
Aveure... Soc una noia de 13 anys. Molts amics meus ja s'han liat algun cop, o s'han fet el primer petó, o han tingut parella. En canvi jo no... estic una mica preucupada per si vaig retrasada...
Ja se que soc molt jove i tota la pesca, però estic preucupada per si vaig retresada, i encara mes per si sere la ultima a tenir parella... o si no n'arribaré a tenir mai! I la veritat es que no se si vull liarme... Estic molt confusa i preucupada...
Vaig retrasada? Soc rara?
Necessito ajuda!
Gràcies.
InterPersonal

Hola bonica!
Gràcies per escriure'ns! Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal.
Tu mateixa ens ho dius, que no saps si vols liar-te i que estàs molt confusa. El cert és que durant l'adolescència és quan comencem a sentir atracció cap a les altres persones, però com tot, cadascú va al seu ritme. No creixem pas a la vegada, oi? Ni tampoc ens ve la menstruació al mateix moment a totes les dones. Cada cos va a un ritme i la sexualitat també.
Et direm que és millor que no ho forcis perquè si fem quelcom sense estar-nos convençuts, no ho disfrutem. No pateixis perquè t'assegurem que no vas ni retrassada ni fas tard enlloc. Escolta el teu cos i ja veuràs com un dia notaràs que tens ganes de fer un petó a algú o de conèixer més a fons una persona... i llavors sí que podràs disfrutar del primer petó!!
Una abraçada enorme!
Laia Sala
www.consultajove.cat