20132015
Hola voldira la vostre ajuda.
gracias
En primer lloc ya vaig demanar un consell fa temps i de debó que amb veu ajudar bastan.
seguidament volidra esplicar-vos la meva situació, dons yo estava anamorada desde fa molts anys dun noi pero que no viu aqui sino que viu molt lluny per entendres si vas amb avio es una hora a veurel pero si vas amb barco es tot un dia.
sempre xeravam i ell amb feia sentir espacial ell sabia qe magradava que estava anamorada d'ell pero ell de mi no, i bueno xeravam dia si dia tambe, i bueno an al mateix moment vaig anar coneixen una altre persona ell es una persona que es molt mes gran que yo parlem de que yo tink 17 i ell 36 pero mestima de debo esta alla sempre el final vam acaba surtin yo i ell pero tot i aixi yo seguia anamorada del nen que tenia 25 i seguia xeran amb ell, sentia cosas per els dos, pero el de 25 si yo no l'obria ell no mobria pero a lhora de obrirlo yo pues de la manera que amb xerava amb feia sentir unica tambe hi havia dias que amb deixava amb visto kuan li deia hola pero tot i aixi li tornava a xerar fins que amb contestava i bueno aquet istiu he anat a casa de la meva avia com be hus he dit viu al mateix poble que ella i seguiem xeran i un dia xeran per facebook asta vam masturbar i tot i pasat dos dias la seva mare va venir a veure a se mare i cuan ell la va venir a busscar amb va dir que surtis per tlfn ke amb volia veure pero yo no hi vaig surtir i bueno....aquet any no le vist, pero tornar aqui altre cop li vaig pregunar de que treballas i la seva pregunta va ser no vui que ningu sapigua de que treballu i yo bueno vaig aseptar-ho i el cap de dias li vaig dir no et malgastis els dirs tot i que tu treballas en droga i la seva resposta va ser lleixa amb va dir ke ke dius qui tu ha dit que et pensas, que vius amb mi per saber aixo,....bueno enfi que amb va blokejar i el de 36 anys mha demanat matrimoni i nose que fer perque per una part vui ser felis amb el de 36 anys i comprometrem amb ell i poc a poc fer el casament pero per unaltre vui trucar en el de 25 anys i aclarili las cosas demanrli perdó.
pero nose que fer ajuda sisplau de debo que estik ben perduda.
gràcias
InterPersonal

Hola bonica,
Gràcies per escriure'ns! Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal.
Sembla que estàs vivint un moment de molta incertesa i de molts dubtes. Tu mateixa ens dius que et sents perduda.... i quan ens sentim perduts el millor és parar i valorar-ho tot. Hi ha decisions que no es poden prendre a la lleugera, i una petició de matrimoni n'és una.
Si tu et sents perduda és perquè tampoc ho veus clar, de manera que demana un temps a aquest noi i també dóna-te'l a tu. Dóna't uns mesos per poder valorar què vols d'una relació i d'una parella. Què necessites i quin és el teu pla de futur. Sabem que pot semblar que casar-te amb aquest noi et solucionarà la vida, però si no ho has escollit tu, no serà una bona decisió.
Aprofita aquest curs per parar i escoltar-te. No tinguis por de somiar, on vols arribar? Què et ve de gust fer abans dels 20 anys?
Les persones que s'estimen es cuiden i es protegeixen. Si aquest noi de 25 anys no es preocupa per tu.... potser és moment que comencis a passar pàgines, perquè no es mereix tota aquesta atenció per part teva.
Sabem que estem sent dures, però creiem que aquest tipus de decisions s'han de meditar molt bé. Si vols, parla'n amb algun adult de confiança (que no sigui cap d'aquests dos nois) i escolta què et diu (encara que no t'agradi).
Dóna't aquest temps.
Una abraçada enorme!
Laia Sala
www.consultajove.cat