ELL I JO
Holaa!
Em dic Mariona i tinc 17 anys.
Aquesta és la primera vegada que faig una consulta a Adolescents i no se ben bé per on començar... us posaré en situació:
Hi ha un noi de l'institut al que vaig que des de fa poc m'agrada. El coneixo des que feiem 4rt d'ESO, i va ser una de les primeres persones que em van començar a parlar durant els primers dies, va ser algo que em va xocar bastant i se m'ha quedat gravat. Al principi era algo més aviat platònic, i com que feiem algunes classes junts doncs de tant en tant parlàvem, era una relació de companys. La cosa a 1er de BATX es va refredar, ell feia el social i jo el cientific pel que nomes coincidiem a un parell de classes.
Aquest any, però, al començar el curs hi va haver un canvi, totes les classes les feiem junts (jo m'he canviat del cientific al social) i coincidiem més. Llavors, aquestos dies han sigut una mica raros, per exemple: jo girava el cap, no precisament cap a on estava ell, però jo llavors el mirava a ell, ell em mirava a mi i jo directament girava el cap, no se si per vergonya o perquè... aquestos primers dies han estat sempre així. Una altra cosa que també ha fet que coincidim més ha estat el fet que la meva millor amiga l'any passat va començar a sortir amb el seu millor amic. Llavors fa un parell de dies, ell es va posar "malalt" (més endavant veureu perque poso les cometes), i el mateix dia jo el vaig obrir pel whattsapp per preguntarli com estava, i desde llavors em començat a parlar pel mobil. Total, que ahir li vaig dir si volia que li envies la feina que haviem fet durant aquestos dies, i ell quan em va contestar em va dir que no calia, que es canviava d'institut... Em vaig quedar glaçada, no sé perquè em va venir plorera (em vaig sentir una mica ridicula, encara no entenc perquè em vaig tenir que posar d'aquella manera, igual em vaig fer unes expectatives errònies...). Molt abans que em digues això vaig estar parlant amb la meva millor amiga (la nòvia del seu millor amic) sobre ell, ell juga a tennis llavors vam dir per anar a veure'l algún dia, etc.etc.
Crec que es el per què no ha vingut aquestos dies-->Ara no sé que fer, marxa de l'institut perquè és vol centrar amb el tennis i farà cursos a distància o alguna cosa així, i no sé com actuar...
El cas es que jo no he surtit mai amb ningú, sóc bastant tímida en aquests casos i llavors no tinc temes de conversació, em fa por dir alguna cosa que pugui fer veure una cosa que no es. Aara el que només vull es continuar parlant amb ell, li volia preguntar també per quedar algún dia però hi ha aquella por de que et digui que no o pensi malament. Avui ja li e dit que m'encantaria que encara que marxi de l'institut que continuessim en contacte, ell m'ha respos que PERFECTE! No sabeu el descans que m'ha quedat, però ara està això dels temes de conversa, que faig?
Ell és un amor de noi, és tendre, carinyós, és reservat però un sol...
Desprès bueno, també està la "seva millor amiga" que em semble (pel que m'han dit) que li agrade... això tampoc és algo que em molesti, ara per ara només vull continuar parlant amb ell, coneixer-lo més...
Espero que em pugueu ajudar,
Moltíssimes gràcies per llegir-me/escoltar-me ;)
InterPersonal

Hola Mariona!
Moltes gràcies a tu per escriure'ns! Sóc la Mariona Busto, psicòloga del servei de Consulta Jove d'InterPersonal i de l'IESP.
Ho has fet molt bé! Fixa't com a vegades la vergonya o la por pot paralitzar-nos i fer-nos perdre l'oportunitat de fer allò que realment volem fer. Sovint anticipem la resposta dels altres i no sempre encertem. De moment la seva resposta ha estat molt bona, no creus? És cert que quan ens arrisquem a expressar allò que sentim a una altra persona, sempre correm el risc de no ser correspostos, però hem de valorar si ens val la pena assumir aquest risc o quedar-nos com estem.
Si el teu objectiu actual és seguir coneixent-vos, no perdre el contacte i seguir construint la vostra amistat, endavant! No tinguis por, sigues i mostra't tal com ets! De temes de conversa n'hi ha multitud: pots preguntar-li pel tennis, per altres aficions que tingui, podeu parlar de sèries o pel·lícules que us agradin, dels plans que teniu pel cap de setmana... veuràs que si seguiu parlant, els temes aniran sortint sols. També pots proposar-li de quedar un dia! Si et fa vergonya, podeu mirar de quedar tots quatre (la teva amiga, el seu nòvio i vosaltres), potser així és més fàcil ;)
Esperem que la vostra relació continuï endavant tot i que ja no aneu al mateix institut!
Una abraçada ben forta Mariona!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat