Amiga envejosa
Hola Adolescents!
Gràcies per respondre al meu consultori (si es que responeu)
El meu problema és que tinc una amiga que abans erem millors amigues, fa 1 any o 2. Erem inseparables,pero fa un any ens van canviar de classe i ens van separar.
A ella la van posar amb totes les seves amigues i a mi amb cap, és a dir, no tenia prou confiança amb cap persona de la meva classe. Quedàvem fora l'escola i parlàvem a l'hora del pati, però jo havia de fer amics a la meva classe i així va passar. Vaix conèixer a unes grans amigues que ara també són les meves millors amigues.
Llavors, la meva ex-millor amiga es va posar molt envejosa per les meves noves amigues i em va deixar de parlar durant més de tres mesos. Jo vaig anar a parlar amb ella varies vegades i a explicar-li que no tenia perquè enfadar-se, que jo també tenia dret a tenir més amigues, però em va continuar ignorant.
El cas es que ara ens han tornat a posar juntes i tornem ser molt amigues perquè a més, havíem quedat varies vegades a l'estiu i vam tornar a tenir confiança. Però ara que som amigues, jo continuo tenint altres amigues, jo pensava que ja ho teníem superat això de l'enveja, però a finals de setmana ja s'ha enfadat.
Ja no se que fer, l'última vegada que ens vam barallar jo era la que hem tenia que empassar el meu orgull i anar a parlar amb ella, ella ni es dignava a mirar-me, no vull tornar a això, no ho veig just. Però tampoc vull perdre-la, és una gran amiga malgrat la seva enveja.
Ella és amiga de les popus i a l'hora del pati sempre va amb ells i jo no li dic res perquè té tot el seu dret, al igual que jo.
Jo crec que tothom té un gran defecte i no hauríem de jutjar a la gent per això, però es que no vui tornar a barallar-me. És ser una mala amiga si no la persegueixo per a que em perdoni per una cosa que no li veig el problema?
No se que fer, ajuda!
Petons, gràcies.
InterPersonal

Hola Mustaxx!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga del servei de Consulta Jove d'InterPeronal i de l'IESP. Moltes gràcies a tu per escriure'ns!
No considerem que siguis mala amiga, en absolut. Tu mateixa ho expliques molt bé! L'enveja i la gelosia no són bones companyes en una relació d'amistat, ja que poden dinamitar qualsevol relació.
No sabem què és el que li passa exactament a la teva amiga, ni l'explicació d'aquesta enveja que apareix quan et veu amb altres amigues, li has preguntat? Què la preocupa? Recorda que cap persona és propietat de ningú. Ni tampoc hem de tenir exclusivitat per a una amiga. Tots tenim dret, igual que ella, d'ampliar el nostre cercle d'amistats i conèixer gent nova.
Creiem que vas fer bé en parlar-ho amb ella i de solucionar les coses. Si ara us torneu a trobar en la mateixa situació, la nostra recomanació és que, si tu ho vols, ho tornis a parlar amb ella. Explica-li com et fa sentir tot el que passa cada cop que tu estàs amb les teves altres amigues. Deixa que ella també expliqui com se sent i perquè s'enfada. Valoreu com podeu gestionar que això no torni a passar. Si ella no en vol parlar, respecta-ho i pren la decisió que consideris que t'aporta més benestar. No oblidis que ets lliure de relacionar-te amb qui tu vulguis! ;)
Esperem que pugueu solucionar aquestes dificultats i que l'enveja no acabi de trencar la vostra amistat.
Una abraçada ben forta!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat