perqué no amb deixen?
hola! estic com una mena de depresió perqué ara a vic fan musica viva de vic i avui he anat a l'escola hi tothom en parlava ami m'hu han preguntat si aniria i jo els hi he dit que no, apart per tothom les meves amigues son unes frikis i amb fa vergonya anar amb elles perque elles no son gens fiesteres i ara el gran problema els meus pares no amb deixen anar ara estic com una mena de depresio´perque comenso a pensar su estaran passant molt bé i jo aqui tancada a casa sempre m'estic insultant ami mateixa dient que son una gorda, una desgraciada,... necessito u sicoleg? tinc la autoestima pels terres?
InterPersonal

Hola Guzmi776!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga del servei de Consulta Jove d'InterPersonal i de l'IESP. Moltes gràcies per escriure'ns!
Ens sap greu que els teus pares no t'hagin deixat anar, però segurament tenien els seus motius per no deixar-t'hi anar. Fixa't que insultant-te a tu mateixa no aconsegueixes res més que afegir més patiment i mal humor a tu mateixa.
Per què no proves de parlar amb els teus pares? Deixa que puguin explicar-te els motius pels quals no et deixen anar, i amb tranquil·litat exposa allò que tu sents i penses. Potser no aconseguiràs que a la propera festa et deixin anar, però és important que aprenguis a gestionar les coses i els "nos" dels teus pares d'una altra manera. Pensa que ells pateixen per tu i volen el millor per la seva filla. T'animem a que parlis amb ells amb tranquil·litat!
Recorda que una bona autoestima juga un paper molt important en el nostre benestar. És molt important que ens estimem i ens acceptem tal com som. No et fixis tant en els teus possibles defectes i potencia tot allò bo que tens, n'estem segures que ets una noia fantàstica! ;)
Per últim, amb el que expliques nosaltres no sabem si necessites un psicòleg/a o no, però valora-ho tu mateixa, parla-ho amb els teus pares, i si veus que sola no te'n surts, sempre tens l'opció de demanar una visita a un professional perquè et doni un cop de mà!
Una abraçada ben forta i endavant!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat