AJUDA URGENT!
Hola, em dic Sara, tinc 14 anys i vinc a explicar la meva història per a veure i em podeu ajudar. Quan anava a primer i segon de la ESO, tenia un grup d'amigues inseparables i ho feiem tot juntes, anava tot perfecte, però quan vam començar tercer, es va afegir al grup una nena que coneixia desde que anavem a l'escola i sempre m'havia caigut bé. Tot anava bé fins que aquesta nena va començar a dividir el grup, és a dir, anava amb la meva millor amiga i li deia coses dolentes de mi perquè marxes del meu cantó i coses d'aquestes. El cas es que un dia no vaig poder més i ens vam barellar per sempre, quedant-se la meva "millor amiga" i ella per una banda i les altres tres amigues i jo per una altra. Van fer que fos un curs bastant dolent, ja que continuament rebia per la seva part comentaris com "Espero que et trenquis una cama" o "Ets una merda de persona", coses que vulguis o no em van fer mal. Sempre estan pendents del que faig malament per riure-se'n de mii. Aquest estiu m'ho he passat molt bé però al tornar a l'institut, he vist que la meva "enemiga" s'està apropant molt a una nena del meu grup amb qui no ha deixat de parlar; a les estones de pati en vegades d'anar amb nosaltres va amb el seu grupet per parlar de nosaltres i després com ens veu una miqueta "distants" amb ella ens pregunta si volem quedar el diia seguent. Jo no li vull dir res per no semblar manipuladora, perquè no sóc ningú per dir-li que no vagi més amb elles i que s'enfadi amb mi, però estic super confusa. ¡Ajudeeume siusplauu!♥
InterPersonal

Bon dia saaraa_,
Sóc Carlota Portabella, psicòloga del servei de Consulta Jove d'IESP i d'Interpersonal. Moltes gràcies per confiar en nosaltres i per utilitzar el consultori.
Entenem que et sentis així amb aquesta situació que ens has explicat. Potser podries parlar-ho amb ella des del respecte i sense enfadar-vos, aquest no és l'objectiu. Explica-li com et sents, de vegades l'altra persona no se n'adona. No es tracta de què parlis malament de les altres sinó que li diguis com et sents i que és el que et sap greu de què faci això. Si ho parleu amb tranquil·litat és possible que pugui entendre com et sents, i que ella també tingui l'oportunitat d'explicar-se.
Una abraçada.
www.consultajove.cat