M'agrades o ens agradem?
hola. El cas és que l'any passat em vaig enamorar d'un noi i encara ho estic. L'any passat anavam a la mateixa classe i no ens paravam de mirar però no ens parlavam.
A l'estiu li vaig dir hola pel whatsapp i nose perquè però em va bloquejar😭
En fi, aniré al grà, a l'actualitat.
Ara tinc 13 anys i faig 2n d'eso. Aquest any m'han canviat de classe i no vaig amb el noi que m'agrada... Però per altre banda ell i jo a l'hora del pati ens mirem molt, o pels passadissos també ens mirem molt.
El trobo molt a faltar! Resulta que hi ha una alternativa que coincidim els dos i nose si parlar-li. En el fons vull però em posso vermella de seguida i no ho puc evitar i apart no se que dir-li. Hola? Ell sap que m'agrada i em té bloquejada...segur que passa de mi!
Tinc una amiga que resulta que és la seva millor amiga i em diu que opina coses molt bones de mi, però jo no m'ho crec.
Ajudaa😍😍😍😍
InterPersonal

Bon dia Darkness Nathan Wormhole,
Sóc Carlota Portabella, psicòloga del servei de Consulta Jove d'Interpersonal i d'IESP. Moltes gràcies per utilitzar el consultori.
Nosaltres no et podem dir si el millor és acostar-te a ell i parlar-li, o si el millor és fer tot el contrari. Tu mateixa has de posar en una balança: si seguir com fins ara i no saber si li agrades, o fer un pas més i veure si realment us agradeu. Has de decidir que vols fer. I si finalment vols acostar-te a aquest noi, vés fent petits passos, no vulguis fer-ho tot de cop, ja que d'aquesta manera et serà més difícil. El primer que podries fer, per exemple, és saludar-lo quan te'l creuis per l'escola. Un cop això ja no et faci vergonya, podries plantejar-te fer un pas més, com per exemple, veure quines coses teniu en comú per poder fer-li alguna pregunta que pugui donar lloc al diàleg, com per exemple, preguntar-li per alguna cosa de classe, dels deures, d'algun examen... i així a poc a poc vas trencant el gel.
La Mariona Busto, psicòloga, li responia a una altra adolescent una consulta sobre el fet de posar-se vermella, a continuació et poso la seva resposta que segur que pot ser del teu interès:
Posar-nos vermell és una resposta a una sensació de vergonya (la por al judici dels altres). Llavors, intentem controlar no posar-nos així i encara és pitjor, oi? Per tant, has de deixar de controlar si t’hi poses o no, i en canvi pots provar de fer les següents estratègies:
- Dirigir l’atenció al que estàs dient o escoltant el que et diuen, sense posar atenció a si estàs o no vermella.
- Provocar tu la sensació de posar-te vermella i així ja ets tu la que ho decideixes i ho controles, abans que decideixi el teu cos.
- Dir en veu alta que estàs nerviosa o que no saps què dir, o que quan estàs una mica nerviosa et poses vermella. Quan diem com ens sentim o que estem nerviosos, automàticament ens anem relaxant, perquè ja no tenim res a amagar.
Molts ànims!
www.consultajove.cat