com li dic?
Bona nit,
Gràcies per llegir la meva consulta, Mariona.
Sóc una noia de Vic de 17 anys i m'agrada molt un noi. El vaig conèixer a unes colònies fa 1 any i pico, i des del moment en què el vaig veure em va agradar. Després d'un any de les colònies, les vam tornar a fer perquè es fan cada any, i aquests dies em va encantar encara més... vam parlar de tot, però mai de coses personals. Fins i tot, un dia vam baixar sols per unes escales de "la puerta de fuera" de la casa... (així escrit sembla més penós..) En fi, que després de les colònies, ha tornat a passar el de l'any passat (que només saludàvem quan ens veiem), però també hem parlat algun cop per xarxes socials.
A més a més, anem a la mateixa escola però a diferent curs, i ens veiem cada setmana als escoltes, però com anava a diferent grup que jo només ens veiem a l'entrada i la sortida, encara que aquest any anirem al mateix grup.
El meu problema és que m'agradaria molt dir-li el que sento i crec que ell també sent alguna cosa per mi. Sempre que tinc oportunitat de parlar amb ell ho faig i em sento molt bé fent-ho, però són pocs els casos, ja que sempre que surt dels llocs se'n va molt ràpid... i a més, també el que m'incomoda és que jo sóc una noia i està com mal vist que nosaltres ens declarem.
Però, tot i així, jo vull dir-li, ja sé que he de seguir el que sento; el cas és que no sé com fer-ho. No vull trucar-li i dir-li així de sobte, i tampoc vull enviar-li un missatge de text.... vull dir-li en persona però no sé què dir-li, què explicar-li, com entrar-li...
A més, em fa vergonya explicar-li a totes les meves amigues (només ho sap una) i per això no tinc molta ajuda... (els hi hauria de dir?)
Espero que m'hagi explicat bé i que em pugueu ajudar, moltes gràcies!!
InterPersonal

Hola noia131615!
Sóc la Mariona Busto, moltes gràcies per escriure'ns i per la confiança!
Sembla que et ve de gust explicar-li el que sents, per tant, t’animem a fer-ho. Ens sembla molt bé que vulguis fer-ho en persona, som de l'opinió que aquestes coses millor parlar-les cara a cara, així podem veure la seva reacció i podem aclarir allò que faci falta.
La nostra recomanació és que no li diguis directament que t'agrada, així en fred i de cop. Si ho fas tan directament, potser l'espantes! ;) Proposa-li de quedar un dia per prendre alguna cosa, vés temptejant el terreny (pregunta-li si li agrada algú, per exemple) i quan et vegis segura de fer-ho explica-li de forma sincera i a poc a poc allò que sents. És normal que estiguis nerviosa i que et pugui fer una mica de vergonya!
No tinguis pressa, fes el que sentis i accepta el que pugui passar després. Si et diu que sent el mateix que tu, fantàstic! Haureu de veure com va evolucionant la vostra relació i què voleu fer a partir d'ara. Si et diu que no sent el mateix que tu, ho hauràs d'acceptar i respectar, valorant de quina manera ho gestiones per tal de no patir. Pensa que dir als altres el que sentim no vol dir que automàticament els altres sentin el mateix per nosaltres. I si és així, hauràs de ser valenta!
Pel que fa a dir-li o no a les teves amigues, és decisió teva. Valora si et val la pena "empassar-te" la vergonya i expressar les teves emocions sense por. Pots practicar primer amb les teves amigues, no és fàcil parlar amb els altres dels nostres sentiments, i després potser et sents més segura de parlar-ho amb ell directament. Valora-ho i fes allò que tu consideris que t'aporta més benestar.
Esperem que vagi molt bé amb aquest noi! Ja ens explicaràs! ;)
Una abraçada ben forta!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat