Absorbent
Bona tarda, gràcies per adelantat.
El "problema" que et platejo és que jo i una amiga estem preocupades per la nostra tercera amiga. Som molt amigues i ho fèiem casi tot juntes, fins ara... La cosa és que hem notat que el seu nòvio l'està separant de nosaltres (no crec que intencionadament). Abans el seu nòvio no anava al nostre institut (té un anys menys) però tot i així ho notàvem perquè sempre a cada hora, a cada segon estaven parlant per WhattsApp, ell és molt controlador... Volia saber on era, què feia... Aquest any ha començat a venir al nostre institut per fer batxillerat i només en tres dies ho hem notat molt les dues, jo i la meva amiga. Ell sempre vol estar amb ella a les estones del pati i ella ens diu que si no està amb ell s'enfadarà. Des del meu punt de vista no ho veig masclista però ara que ho explico ho començo a veure. Com diuen l'amor és cec i ells dos també ho són.
Nosaltres ja hem intentat ininuar-li a ella que hauria de tenir més llibertat i no fer-li tant de cas però cada vegada que li diem es molesta o diu que ja ho sap però res canvia.
Ella algunes vegades s'havia molestat perquè es pensva que jo i l'altra ens distanciàvem d'ella perquè ella fa el científic i jo i l'altra l'humanístic i no anem a la mateixa classe.
Què puc/podem fer?
InterPersonal

Hola escarxofa,
Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Entenem perfectament com et sents! És cert que quan una amiga (o amic) comença una relació de parella amb una persona, hi ha un distanciament amb els amics. Això no vol dir que sigui conscient o voluntari, sinó simplement és qüestió del temps disponible que té aquella persona. Passa de destinar-lo tot als amics a haver de repartir-lo entre els amics i la nova parella. A vegades costa una mica arribar a aquest equilibri i es necessita un temps per adaptar-s'hi.
De totes maneres el que expliqueu té més a veure amb el control i vosaltres mateixes veieu que el control no és un element que hagi de formar part d'una relació de parella. Heu parlat amb ella, però torneu-ne a parlar i busqueu moments per estar totes tres a soles. Necessiteu tenir estones per passar-les totes tres juntes i mantenir la vostra amistat i això ho ha d'entendre la vostra amiga i també la seva parella. Sigueu flexibles i pacteu alguns moments de la setmana (per exemple el pati dels dimecres o un divendres a la tarda...) Així potser ella també se sentirà més acompanyada i se sentirà més valenta quan noti que la seva parella s'excedeix i traspassa algun límit.
Una abraçada!
www.consultajove.cat