No se que fer .
Hola!
Acaben d'acabar les vacances i torno a la rutina de el dia a dia. El curs passat i l'altre van ser horribles, ningú es va adonar pero jo ho vaig passar malament. Cada vegada soc mes timida i surto menys de casa, i es una cosa que odïu, a part de que fa dos anys que no se per que, soc una persona bastant apagada, el que vol dir que no soc la primera opció de ningu a l'hora de triar amics (i les dos que tinc poc a poc coneixen d'altres i es van allunyant de mi, si no fos perque jo passo tot alló que hem molesta d'elles ja no ho seriem).
Totes les meves amigues ja tenen novio i han passat un estiu genial, han conegut noves persones i s'han liat amb no se quants nois, mentre que jo no se ni com coneixer a gent i caure-li bé. Sincerament, hem veig molt més madura que totes elles i no se com parlar amb elles sense sentir-me estúpida.
Aquest any m'he volgut posar tres reptes per aconseguir, coses que soc capaç de fer, pero soc una persona bastant perfeccionista i tinc por de no aconseguir-ho i ''defraudar'' als meus pares i la resta de persones que ho saben. Creuen que soc capaç de fer-ho tot be i genial i dons...
Tinc por de que aquest curs sigui igual que els altres, ja que cada vegada que estic malament m'aferro al menjar i començo a controlarme i voler aprimar. Se que no te res a veure, pero porto dos anys aixi i he notat que em funciona, les coses van a pitjor, ho se, pero al menys tinc altres coses en les que preocupar-me.
He explicat un rotllo inmens, pero bueno, gràcies per llegir-me.
InterPersonal

Hola bonica,
Moltíssimes gràcies per escriure'ns! Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal.
Entenem molt bé com et sents, però intentarem anar pas per pas per veure-ho tot una mica menys fosc, et sembla?
La tornada a la rutina sol ser un moment força feixuc. A molta gent li costa arrencar i tornar als horaris i estil de vida d'abans de les vacances. És habitual que estiguem una mica més apagats i que sentim que estem més tristos (és el que han anomenat síndrome post-vacances).
Pel que fa a les amigues, et direm que cadascú té el seu ritme, no podem comparar-nos amb ningú perquè és molt difícil que a tots ens passin les mateixes coses i tinguem les mateixes inquietuds en un moment concret. És important que mantinguis aquestes amigues, però també que intentis obrir-te a altres persones. La intenció no ha de ser "caure bé" perquè ens posem molta pressió a sobre i hi ha una part que no podem controlar, així que canviem l'objectiu: "conèixer gent nova". Com ho pots fer? Doncs parlant amb companys de l'altra classe o de cursos diferents, apuntant-te a alguna extraescolar (esport, llengües, plàstica, música, teatre...) i quedant amb amics de les teves amigues. Interessa't pels altres, per la seva vida quotidiana i les seves aficions. Al principi és possible que et sentis una mica artificial però veuràs com mica en mica et sentiràs més còmode preguntant i mantenint converses amb persones poc conegudes. Sigues tu mateixa i sense adonar-te'n tot anirà fluint.
És fantàstic posar-te reptes! Però procura que siguin assolibles, d'acord? No et posis més pressió a sobre! Que siguin reptes motivadors per tenir ganes d'aconseguir-los.
Pel que fa a l'alimentació... Tingues molta cura! Entenem que controlant el menjar tinguis la sensació que hi ha coses de la teva vida que van correctament, però no és la forma. Centrar-te massa en l'alimentació i el pes et pot fer perdre els objectius de vista. Si veus que aquest tema ocupa massa espai en el teu dia a dia.... demana ajuda! parla amb la teva mare o alguna persona de confiança i així trencaràs aquest "secret".
Esperem haver-te ajudat una mica! I confia més en tu, que estem segures que ets una persona fantàstica! (deixa que les altres persones també la puguin descobrir ;) )
Una abraçada enorme
Laia Sala
www.consultajove.cat