Agost què fer 4 (resposta)
Hola! Escric per dir-te com va anar... si no ets qui em va contestar i per tant no has llegit l'altre agost no entendràs res suposo.
Doncs porto com unes 3 setmanes treballant allà, aquesta potser és la quarta. Ahir, dilluns, va ser el primer dia que vaig estar sola al forn... Al principi de treballar, passava com ansietat i tot i estava molt nerviosa... i quan venia la gent em posava molt nerviosa, es veu que la dona que estava amb ella i m'ensenyava, doncs li va dir a l'encarregada que s'agobiava amb mi. Això m'ho va dir la meva amiga, perquè aquelles setmanes encara treballava i li va dir l'encarregada. I també li va dir: "a veure si entre tu i l'altre dona a veure si l'espavileu una mica".
Ahir, el primer dia que vaig estar sola vaig anar una hora abans d'obrir el forn i va ser tot un no parar... però més o menys ho vaig aconseguir... fins a la hora de fer caixa... que m'hi vaig estar una hora i mitja. Em vaig estressar... no me'n sortia... em va venir ansietat. Estava sola. Vaig començar a plorar al forn (si penós... ) em sentia tan sola, tan desgraciada, vaig trucar a la meva psico i no contestava. Quan per fi ho van fer, es va posar una mena de secretària i em va dir que quan pogués ja em trucaria... vaig trucar aquell lloc que t'ajuden a buscar feina les persones amb problemes mentals i tampoc em contestaven.... El final vaig trucar a la dona que està quan no hi sóc jo i va tenir que venir perquè no me'n sortia... Després d'això només volia plegar la feina.. i ara no sé si sóc capaç i si aguantaré gaire...
La meva psico va estar de vacances fins ahir dilluns, i ha rebut la vintena de missatges que li vaig enviar.. i no tenia hora fins a finals de setembre, però per la feina no ho podia canviar... i em van dir que no em podien donar hora fins al desembre, a mi em va venir algo al cor, i no sabia si sobreviuria... vaig demanar si us plau que em donessin més d'hora que no podia més i que no sabria si viuria més. i suposo que es van veure obligats i em van donar per "principis-meitat" octubre (no dic dates no vagi ser que algú li soni) total q era massa tard per mi, vaig dir que era igual q intentaria fer lo possible per el mateix dia... però ahir dilluns em va dir l'encarregada que era impossible pq ho tenia molt malament de gent... total que ara no sé ni si tindré la hora de l'octubre... però suposo que com la meva psicòloga em va veure molt malament... em va enviar un missatge dient que avui dimarts em donaria una hora per aviadet, però..... em fa por que em tornin a dir una altre hora que no pugui... o que el final no pugui ser...
perdó per un altre toston.
(la comarca potser està malament perquè ho vaig inventar)
InterPersonal

Hola bonica,
Gràcies per mantenir-nos informades!
Sembla que la feina no ha anat tan malament com pensaves oi? De moment estàs treballant des de fa un mes i ja t'han deixat sola! Això és fantàstic! Per altra banda, és natural que tinguessis dificultats en fer caixa... segurament és una feina nova i et vas atabalar massa volent-ho fer bé. Què t'ha dit l'encarregada?
Pel que fa a l'hora amb la teva psicòloga, procura no angoixar-te tant i no precipitar-te. Està bé que insisteixis en veure-la abans si sents que ho necesssites, però fins que ella no et doni l'horari que està disponible, no t'avancis en saber si podràs anar-hi o no. De moment, te'n vas sortint bé tota sola, i malgrat tens algunes situacions més ansioses, ho vas resolent. Confia en tu!
Et deixem amb algunes estratègies per intentar reduir l'ansietat:
- Per demanar hora amb la psicòloga intenta tenir clar en quin horari podries tu, així quan demanis hores, ja sabràs si ho tindràs bé o malament per anar-hi.
- Si tornes a tenir problemes per fer caixa, respira fons i recorda't que són els primers dies que ho fas. Agafa aire tranquil·lament 3 vegades i torna a comptar. Si no te'n surts, truca alguna persona que t'ajudi a solucionar-ho (l'encarregada o alguna companya).
- Intenta que la teva amiga no t'expliqui els comentaris dels altres perquè et poses més pressió a sobre. Si la teva encarregada veu que fas alguna cosa que no li agrada, ja t'ho farà saber directament.
- Apunta't les coses que t'agrada fer a la feina i a fora de la feina i intenta disfrutar-ho! Saps què funciona molt bé? Fer-te el teu diari de "el millor del dia". Apunta't en una llibreta o un calendari, el millor moment del dia: quan la senyora del pa m'ha dit això, quan m'he dutxat, quan he aconseguit allò que m'havia proposat, quan.... és una manera d'acabar el dia plena de positivitat. Prova-ho!
Una abraçada bonica! Segueix així!!
Laia Sala
www.consultajove.cat