Sóc vegetariana!
Hola sóc vegetariana perque la meva mare ho és i des de petita he menjat poca carn. Finalment he decidit fer-me vegetariana però la resta de la familia ni hi està d'acord (només la meva mare). Tot el dia m'estan fent preguntes i brometes i em sento una mica incomode...
Sara Bujalance

Hola anonimeta! Ser vegetarià és una opció personal que s'ha de respectar. Però la veritat és que la dieta vegetariana està desaconsellada per a persones en edat de creixement, com tu. Els nens i adolescents teniu necessitats nutritives específiques i és molt important que la vostra dieta sigui completa, variada i suficient. El millor que pots fer és parlar amb la mare i preguntar-li si li sembla bé que espereu a que siguis gran (uns 18-20 anys) per iniciar una dieta vegetariana, així t'assegures que durant l'etapa de creixement el teu cos rep tot el que necessita. Si la mare pensa que no cal esperar, aleshores el que t'aconsello és que aneu a un nutricionista per tal de que t'elabori una dieta vegetariana en la que no et falti de res. Molts petons!!