Gana tot el dia
Hola!! Primer de tot gràcies per llegir aquesta consulta.
Sóc una noia de 14 anys, 1,65m i 50kg.
El cas es que hi han epoques que tinc gana tot el dia i necessito menjar algo constantment i altres epoques menjo poc...
No ho entenc... no se si es normal, mai he vomitat menjar ni res...
Crec que lo de menjar tant em passa quan estic nerviosa...
Perquè pot ser? És normal?
Gràcies.
Sara Bujalance

Hola Lalalong! És normal que a vegades tinguem més gana que d'altres. A més, estàs en edat de creixement i és molt normal que notis molta gana perquè el teu cos t'està demanant els nutrients que necessita per poder créixer bé. De totes maneres, a vegades passem molta gana perquè no hem menjat prou bé al darrer àpat. Per evitar "atacs" de gana el que has de fer és fer 5 àpats al dia i fer-los bé. Fes esmorzar, dinar i sopar com a principals i 2 àpats complementaris, 1 a mig matí i 1 a mitja tarda. Es tracta d'anar menjant cada 4 hores aproximadament, d'aquesta manera el cos va rebent energia de forma progressiva i no arriba a la necessitat d'obtenir energia de forma urgent, i no ens agafa excessiva gana. També és important que mengis variat i de tot, ok? Molts petons!!