Estic a en perill de perdre a el meu novio hi ha les meves amigues
Hola! Tinc 13 anys, visc a Girona i ahir hem vaig enfadar amb les meves amigues perquè han anat a Castelló a passar el cap de setmana llarg sense mi. Se que no és molt greu però la cosa es complica aquí: quan hem vaig entera d’això, el que hem van donar a entendre és que ja no volen ser les meves amigues perquè ja no compten amb mi per fer les coses. Se que alo millor no podien convidar a mès gent perquè al hotel no cabien mès persones i van optar per convidar a una hi ha mi no però tot hi així el que hauria fet jo en el seu lloc hauria sigut enviar un WhatsApp per el grup i explicar la situació, per lo menys si ho haguessin fet així ningú hauria acabat sentint-se malament, però no, elles això no ho van fer perquè són unes males amigues. Fa unes setmanes elles 2 has van rallar amb mi, hi hem van bloquejar, jo no entenia gaire el perquè per una cosa tan inútil , però Bueno això ja va passar, a mi això que van fer hem va fer molta ràbia, i per això ara per venjar-me les he bloquejat a elles. Avui al matí m’ha obert una de elles per Snapchat. I aquesta ha sigut la conversació:
-perquè hem tens bloquejada?
- Perquè m’he rallat
-jopee perquè?
- no vull parlar amb tu
- Vale
M’ha fet ràbia perquè he fet el mateix del que elles hem va fer a mi, la única diferencia és que jo vaig insistir perquè m’expliquessin el perquè m’havien bloquejat i hem perdonessin per tornar a ser amigues cosa que ella no ha fet. I hem fa mal perquè penso que això no és ser una amiga, una amiga, insistiria per una altre amiga crec jo. En fi que hem fa por que ara acabi la nostre amistat, perquè elles no m’enviïn cap missatge per Snapchat (no penso anar-hi jo al darrera de elles, vull posa-les a prova per veure si els importo de veritat, vull veure com es preocupen per mi preguntant el perquè me enfadat amb elles, en fi preocupar-se una mica, cosa que jo vaig fer i que es el que fa una bona amiga ) Com que dubto una mica de que això passi perquè elles també son una mica tossudes doncs hem fa por de que com que perdem la amistat doncs que elles expliquin els meus 2 grans secrets: 1- que faig pajas al meu novio i que ell hem posa els dits i 2- què quan vaig anar de viatge hem vaig fer picos amb francesos (cosa de que em penedeixo molt de haver-ho fet i que mai mès penso tornar a fer) (no vull que el meu novio sàpiga que elles saben lo de les pajes perquè crec que vam quedar que no l’hi explicaríem a ningú cosa que jo he fet perquè no hem puc callar la boca) Però l’altre part positiva és que 1- Se el perquè es van separar els pares de la meva amiga 1, i el perquè mai l’hi han volgut explicar a la meva amiga, cosa que ella no ho sap, que és perquè la seva mare es lesbiana i 2 els secrets de la meva amiga 2 que és que se amb qui s’ha liat, cosa que podria fer que seria dir-li als seus pares. Estic molt preocupada perquè m’estic jugant a perdé al meu novio hi ha les meves 2 millors amigues, no se que fer d’avant aquest situació i m’agradaria que hem donguesiu algun consellet per poder solucionar-ho . Moltes Gràcies adolescents per llegir això, un petó ven gros <3.
InterPersonal

Hola Anònima,
Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal.
Ja fa unes setmanes que ens vas escriure i no sabem com ha evolucionat tot plegat. Entenem que estiguis preocupada i que et faci por perdre les teves amigues o la teva parella, però amb l'amenaça no aconseguiràs res.
És natural que t'hagis enfadat amb elles per no haver-te convidat o per no haver-te explicat tota la situació. Tens tot el dret a enfadar-te. Però potser la reacció de bloquejar-les ha sigut més com a venjança, oi? no podem esperar que els altres reaccionin com nosaltres voldríem. Si el que vols és que et demanin per què ho has fet, serà millor que els hi diguis directament. L'orgull no ens porta enlloc, i si elles també són tossudes, encara acabareu perdent l'amistat perquè ningú voldrà baixar del burro!
Per altra banda, un secret és un secret. No està bé que es faci xantatge amb els secrets que t'han explicat, perquè és molt possible que encara empitjori la vostra relació.
Una relació d'amistat va canviant a mesura que canvien les persones que en formen part, això ho hem de tenir clar, però també hi ha unes característiques que cal conservar: ha de ser una relació recíproca, és a dir, on tots donin i tots rebin, hi ha d'haver respecte i molta estima, i si a més, hi ha aficions en comú, encara és més fantàstic!
Sabem que encara estàs dolguda, però quan tinguis una estona parla amb elles, fes-ho des del cor, des de com t'has sentit i deixa que elles també s'expliquin. Cadascú tindrà la seva versió de la història (és important que la respecteu) i a partir d'aquí pogueu reconstruir la vostra amistat. No és fàcil, però et sentiràs molt millor, ja veuràs.
Una abraçada!
www.consultajove.cat