la meva altura hem preocupa
hola bona tarda! voldria fer una petita consulta... he fet fa poc els 18 anys i nosé si creixeré més, soc baixeta medeixo 1,54 i peso 55kg, m'agradaria creixer una mica més arribar al 1,60 perquè esque vaig per el carrer i la gent es pensa que tinc 14 anys i ja m'estic cansant perquè tinc que ensenyaer el meu dni tota l'estona perque no hem creuen... pero nosé si creixeré més o no, la meva mare medeix 1,58 y el meu pare 1,70... sabeu fins quina edat creixen les noies?
Moltes gràcies.
InterPersonal

Hola Miri!
Gràcies per escriure'ns. Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal.
Tot i que cada cos va al seu ritme, podem continuar creixent fins aproximadament els 20-21 anys. De totes maneres, l'estirada forta la fem durant la pubertat, així que si ja has passat els 18 anys, potser hauràs d'aprendre a conviure amb aquesta alçada.
És possible que ara et molesti que et demanin el DNI però també és una satisfacció demostrar que tens l'edat, no creus? Hem d'aprendre a estimar-nos tal com som i amb el que cos que tenim (ja que ens ha de durar tota la vida!!). Pensa en algun avantatge que et doni la teva alçada, com pot ser l'agilitat i treu-ne partit ;)
Una abraçada!
www.consultajove.cat