Vull ajudar la meva amiga
Hola, m'agradaria comentar un problema que tinc.
La meva amiga durant aquest any s'ha aprimat molt, noto que menja molt menys que abans i sempre deixa anar comentaris sobre el seu pes. Quan li dic que s'ha aprimat molt em diu que va a córrer sovint, però jo sé que no, perquè no té resistència. Un dia va fer un comentari que em va impactar: "m'agrada un tiu, m'intento aprimar i després passa de mi".
El que em preocupa és que aquest any anirà a viure sola fora de la ciutat i allà ningú veurà que menja. A part d'això, crec que té problemes d'autoestima, ja que ha repetit curs i no ha tingut novio.
Sisplau m'agradaria ajudar-la, però no sé ni com treure-li el tema.
Ho vaig comentar a les amigues de la colla i em van dir que també havien notat tot això.
Gràcies per llegir-ho.
InterPersonal

Bon dia Petitoneta,
Sóc Carlota Portabella, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per utilitzar el consultori.
Dir-te, en primer lloc, que la teva amiga ha d'estar molt orgullosa de tenir algú com tu al seu costat que es preocupa tant pel seu benestar.
Si creus que pot tenir problemes amb l'alimentació podries, en primer lloc, parlar amb ella, i explicar-li que estàs preocupada. El millor és que siguis sincera i que li diguis exactament el que ens dius a nosaltres, que veus que s'ha aprimat molt i que menja molt poc, i que et preocupa que pugui tenir un problema i que com que l'estimes vols ajudar-la. A veure si t'explica el que li està passant i si realment ella és o no conscient de la situació en la qual està. Si realment ho veu, recomana-li que busqui ajuda d'un professional en el tema que li pugui donar un cop de mà.
Si ella no ho veu i realment creus que té un problema, parla amb un adult de confiança, siguin els seus pares, o algun professor que puguin ajudar-la.
Gràcies per confiar en nosaltres.
www.consultajove.cat