tabac
He trobat un paquet de tabac al meu nen de 14 anys,que faig? càstig? o explicar el que és dolent per a la salut i que fagi el que vulgi fer?
InterPersonal

Hola! Sóc l'Elisabet Aulet. Psicòloga d'Interpersonal. En aquesta situació els adolescents escolten i aprenen millor de la informació que els hi pot ser útil, que d'un càstig. El càstig té el risc de problematitzar la situació, en el sentit que "lo prohibit fa dentetes!". Digua-li des de la preocupació: que et preocupa que fumi, dóna-li la teva opinió sobre el tabac, passa-li algun follet d'informació ( amb efectes que ell vegi que li poden començar a passar, per exemple: a elpep.info o laclara.info són webs amb informació sobre el tabac, etc). Li pots dir també que creus que és molt jove per començar a fumar i que molta gent que comença després ho vol deixar i costa molt, i que miri la informació que li dones sobre les conseqüències de fumar. És important també al manera com ho vas trobar. Si li dius de cop, pensarà que li remenes les seves coses, i per un adolescent l'espai eprsonal és molt important i motiu de discussió si no se li respecta. Si no saps com fer-ho aprofita noticies de la tv o una peli on es fumi per parlar del tema. Endavant!! Eli Aulet www.interpersonal.cat/fcbk.Elisabet Aulet Psicòloga