ajuda sisplauu urgentt (98)
Hola ,
fa temps que em passa pero fa poc que m'en vaig adonar que tinc com dependecia de una amiga , sabeu? em passo tot el dia pendent d'ella i quan parlem sempre i vull estar dacord i tot i mobsesiono i a vegades deixo de ser jo mateixa , fa 4 anys que som amigues. I crec que m'esta perjudicant , i fa uns dies vaig deixar de parlir repantinamen i allunyarme d'ella a lo bestia , i ella comença a esta enfadada perq jo no li digui res , i les meves amigues em pregunten perque no li parlo i jo no tinc ganes de dirli el motiu a ella. i tampoc a fet res pero no se que fe. aquest any em canvio d'institut per distenciarme , pero mo estant posant molt dificil , i no se si explicarli el que passa , o seguirme allunaynt. I sempre e sentit com admiracio i la venerava en tot i jo e tingut alguns problemes dautoestima i clar , pro el problema es q fa 4 anys qe aixo passa i erem millors amigues i tot plegat, com germanes , fins que jo em vaig adonar que em perjudicava , i ara no se que fer , ni que hauria de dirli , tant sols vull allunyarme , i tenir temps per coneixer gent nova i poder anar amb l'autostima mes alta per tal que aixo no torni a passar. pero no se que dirli , si inventarme una excusa i disculparme ( pero tinc por que despres em costi mes tornarme allunyar) o dirli la veritat ( i tenir por que passi el mateix ) que faig ? segueixo ignorantla? responeu aviat sisplau no se que fer
InterPersonal

Bon dia LPF,
Sóc Carlota Portabella, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per utilitzar el nostre consultori.
Pel que fa a la teva amiga, si realment heu sigut molt amigues, potser estaria bé que parléssiu i que li expliquessis una mica els motius pels quals vols distanciar-te una mica d'ella. Si realment sou bones amigues, és possible que ho entengui i qui sap, potser et pot donar un cop de mà! Pensa, si això et passés a tu, t'agradaria que t'expliquessin els motius de perquè posen distància?
Potser no fa falta que li expliquis tot si no ho vols. Pots dir-li a ella que simplement necessites una mica d'estones per estar amb tu i les teves coses, i que t'agradaria fer noves amistats i activitats diferents.
Espero que et serveixi el nostre consell. Una abraçada.
www.consultajove.cat