gordaaa
hola! soc una noia de 12 anys i medeixo 1,55.
fa un mes em vaig pesar y feia 43 y avui pesaba 47,5 no se si es normal.... intento fer exeercico ja que nomes faig 1 hora a la semana de ball tambe intento menjar sa... peero sempre acabo menjant xuxes, patates.... ( gana emocional) amb la gana emocional no se que fer... algun consell per la gana emocional? y per perdre pes?
InterPersonal

Bon dia Emily,
Sóc Carlota Portabella, psicòloga d'Interpersonal. Primer de tot, donar-te les gràcies per consultar-nos.
Dir-te, en primer lloc, que en aquesta mateixa pagina hi ha un consultori relacionat amb temes d'alimentació, així que si malgrat la nostra resposta vols més informació, et recomano que els escriguis.
Pel que fa a la pèrdua de pes el més important és que portem una vida sana, per sentir-nos bé físicament, però sobretot, per sentir-nos millor emocionalment, l'esport és molt saludable. Pel que dius ho estàs fent genial, si vols fer més esport, parla amb els teus pares i potser pots buscar un altre moment de la setmana per fer algun altre esport que t'agradi!
Pel que fa a les xuxes, les patates... no és dolent que en mengis de tant en tant. Si ho menges quan estàs nerviosa i creus que ho fas en excés, podríem buscar, en primer lloc, una alternativa que també t'agradi i sigui més saludable, i per altre costat, una manera per intentar rebaixar els nervis que et fan tenir gana. Quan sentis aquests nervis, busca una activitat alternativa a fer que et relaxi, sigui sortir a passejar, a córrer, llegir una estona, parlar amb una amiga...
Espero que això t'ajudi! I si tens qualsevol altre dubte, escriu-nos!
Una abraçada!
www.consultajove.cat