pes elevat
hola! soc una noia de 12 anys! i medeixo 1,55!fa un mes em vaig pesar i feia 43 y avui m'he tornat a pesar i faig 47,5 no si es normal... pero intento fer esport y menjar sa pero sempre acabo menjant patates, xuxes.... ( tinc gana emocional) y no se que fer... i a l'esport faig ball pero nomes una hora.. i no em serveix.... no se que fer perque sempre em agafa gana y ho acabo fent i aixo no pot ser... NECESITO AJUDA SIUPLAU.... que faig perqeu no m'agafi gana? quins exerccicis faig per trure pes? AJUDAAAA
Sara Bujalance

Hola Emily! Primer de tot, estigues tranquil·la perquè el teu pes està bé. En segon lloc, és possible que t'agafi aquesta gana i aquest "picoteo" perquè no has menjat prou al llarg del dia. És molt important que facis tots els àpats i els facis bé. O sigui, fes l'esmorzar, el dinar i el sopar com a àpats principals, i a mig matí i mitja tarda fes-ne dos de complementaris. Si fas 5 àpats al dia, i els fas bé, no t'agafarà aquesta gana de picotejar xuxes, patates, etc. Quan ens passa això és perquè no hem fet prou a l'últim àpat i per això ens agafa gana ràpidament. Si tot i fer bé els àpats, et continua agafant aquesta gana, serà necessari que vagis al metge i li expliquis per a que et pugui ajudar. Pel que fa a l'esport, qualsevol que t'agradi t'anirà bé per mantenir un bon pes. És convenient que facis esport al voltant de 3 hores a la setmana. Molts petons!!