que em pasa?
Hola,
Tinc un problema i es que cuan molta gent em mira o hi ha molta gent al meu boltant necesito agafarme de la ma o del brac d'algu perque em poso molt nerviosa i aixo avans no em passava, que em pasa?
InterPersonal

Bon dia,
Sóc Carlota Portabella, psicòloga d’Interpersonal. Gràcies per confiar en nosaltres.
Primer de tot has de parar-te a pensar els motius pels quals creus que et passa això que ens comentes. És possible que sigui per una falta de seguretat? Si creus que aquest pot ser el motiu t’explico el que la nostra companya Elena Crespi explicava fa uns mesos a un altre adolescent que preguntava com millorar la seva seguretat:
El més important per poder millorar la teva seguretat és pensar que el que tu dius, el que tu penses, és bo. M'explico: si tu creus en tu mateixa, el que diguin els altres t'importarà poc.
Per tant, davant de gent has de pensar que el que dius serà interessant (tot i que segur que no interessarà a tothom) i que posar-te nerviosa és completament normal.
Has de pensar que la teva opinió és igual de vàlida que la de qualsevol altra persona. De fet, és molt enriquidor que en el món hi hagi diferents opinions. I la teva és tan bona com la de qualsevol company o companya.
Però tu ets la primera que ho ha de creure això. Si ho creus, el que diguin els altres serà important però no tindràs por.
Esperem que et serveixi aquesta explicació.
Una abraçada.
www.consultajove.cat