Dues coses
Hola adolescents!
Volia fer dues preguntes que em tenen una mica preocupada. Veureu tinc 14 anys i medeixo 1,67 quasi bé 1,68, però no em sento bé ja que m'agradaria ser una mica més alta, creieu que estic bé d'alçada? Què puc fer per créixer una mica més?
I l'altra pregunta és si amb aquesta alçada i amb 46-47kg estic bé? El metge no m'ha dit que estigués malament de salut pero jo em veig una mica prima...quant hauria de pesar per estar bé de pes?
Sara Bujalance

Hola! Vaig per parts:
La teva alçada està molt bé, ets alta! A més, encara ets joveneta i pots créixer més, així que tingues paciència. El que has de fer per assegurar-te de que creixes bé i de que li treus tot el potencial a la teva genètica és menjar bé, dormir prou hores i fer esport. Un estil de vida saludable és la millor manera d'afavorir un bon creixement.
Pel que fa al teu pes, sí és veritat que és un pes baix, però a vegades hi ha persones que són primes de forma genètica i no afecta a la seva salut sempre i quan mengin bé, de tot, variat, equilibrat (com descriu la piràmide alimentària), i suficient (sense passar gana). Així que si menges bé, et trobes bé i el metge troba que el teu estat de salut està bé no t'has d'amoïnar. Molts petons!!