DEPRESSIO BASTANT URGENT (fanlodo24)
Hola...
La veritat es que necessito ajuda. Desde que ha començat l'estiu cada nit ploro i em derrumbu. Pero pel reste del dia estic bé, feliç. No sé si m'enteneu.
Últimament durant el dia també estic malament. Més que malament.
Fa cosa d'un any vaig entrar en una depressio per culpa de que em sentia atreta per un noi que minsultava diariament.
Però en vaig sortir i després d'aixo era una noia feliç, amb amics, familia...
Però men he anat donant compte de que tothom senvà, de que els sacrificis no serveixen per res.
Fa un mes més o menys vaig començar a buscar frases depressiva i a sentir-me moooolt identificada. Inclús frases de suicidi (jo mai havia pensat en això). Si us plau em podeu ajudar?
No vull anar a cap psicòleg perquè sé que no puc explicar tot això a un cert públic i através d'una pantalla em sento més segura. Moltíssimes gràcies.
InterPersonal

Hola Fanlodo,
Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
No sabem com ha anat l'inici de curs. Esperem que aquestes primeres setmanes de classe t'hagin ajudat a refer-te una mica!
També et direm que és natural que durant l'adolescència es visquin moments i temporades de més tristesa o melancolia. Forma part del despertar de les emocions i és com un entrenament a les vivències emocionals adultes.
Estàs fent el correcte per mantenir el teu estat d'ànim en un bon nivell: intentar sortir amb els amics i estar amb la família. Plorar també ajuda moltíssim a reorganitzar el nostre estat anímic, així que no t'avergonyeixis per plorar quan estàs moixa.
Si veus que aquest curs se't fa feixuc i que cada vegada tens més ganes de plorar o d'estar sola, parla'n amb algú de la família o amb algun professor, ja que potser et podrà ajudar de manera més directe.
Una abraçada!
www.consultajove.cat