Ganes de no fer res
Hola. Gràcies per respondre'm.
La cosa és que de vegades, últimament molt sovint, de no fer res. Com a molt, tinc ganes de dormir o mirar Plats Bruts pel mòvil a veure si m'alegra. No es que estigui mandrosa ni res, però hem sembla que estic trista o alguna cosa per l'estil. Fa poc he tingut uns problemes amb un noi i també la situació a casa no es bona, tot això hem porta a no tenir ganes de sortir de casa, ni de trobar-me a ningú ni de parlar amb ningú. I encara que això hem passa com uns 7 dies de cada 10, m'obligo a fer tot el que no vull.
Crec que necessito ajuda. Encara no he parlat d'això amb ningú perquè no crec que ningú hem pugui entendre ni jo podria soportar comentaris compassius ni res d'això. He pensat que podria anar a un psicòleg però a casa no estan per brocs i realment si els hi digues que vull anar-hi, m'enjegarien.
Tinc por de que hem passi res, de que hem torni boja i hem fassi mal a mi mateixa. No hem suicidaré, però tinc por de que arribi un dia en el que tingui ganes de fer-ho.
Gràcies.
InterPersonal

Hola bonica,
Gràcies per escriure'ns. Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal Vic.
Per una banda, és natural que si estàs una mica moixa, no tinguis ganes de fer gaire res... i que el teu cos et demani no fer res.
Però també et direm que la mandra és un poderós cercle viciós que fa que, quan menys coses fas, menys ganes tinguis d'activitat. És aquella contradicció de: "estic avorrit, però em fa mandra fer qualsevol cosa".
Per això et direm que procuris buscar l'equilibri entre l'escoltar el teu cos (i parar una mica l'activitat) i obligar-te a sortir. Intenta quedar amb alguna teva amiga o fer alguna cosa amb la teva família. Potser al principi et farà mandra i no et vindrà de gust, però estem convençudes que, quan acabis de fer-ho, et sentiràs molt millor! Fes la prova ;)
De totes maneres, si veus que en un temps no et trobes millor i encara se't fa més gran tot... et recomanem que en parlis amb els teus pares o els teus amics i si necessites ajuda d'un professional, ho demanis, perquè com més aviat hi posis remei, més aviat estaràs bé!
Una abraçada!
Laia Sala
www.consultajove.cat