Por a allò desconegut
Hola gràcies per aquest apartat dins la web, la veritat és que va molt bé!
Vale aquest és un "problema" que tinc ja des de petita, intentaré explicar-me de la millor manera possible, però és que també és una mica difícil d'explicar...
La cosa és que tinc una por inconscient a tot lo desconegut, és a dir, quan hi ha canvis importants en la meva vida tinc malsons subrealistes en els quals al final sempre estic en perill.
Un exemple molt recent és aquest curs mateix. Canvio d'institut per fer el batxillerat i ja fa una setmaneta més o menys que tinc un malson sobre aquest tema. Un cop era que era el primer dia, arribava tard, i un cop arribava em quedava mirant un rellotge que de cop i volta començava a girar molt ràpid i al final el sostre em queia a sobre.
Vaig començar a reflexionar sobre aquest somni i vaig arribar a la conclusió que potser significava que tenia por que el temps se'm tirés a sobre i no pogués arribar a on jo volia arribar.
La cosa és que això em passa sempre quan no sé el que passarà i inconscientment tinc aquesta por. No descanso, no rendeixo el mateix que rendiria podent descansar, no em puc treure del cap aquests somnis, i tot això no acaba fins que m'he acostumat a la situació que estic vivint.
Necessito algun consell... Que hauria de fer per lluitar contra aquesta por? És normal tenir aquests somnis amb 16 anys? Per què el meu subconscient té por quan jo no en tinc (o em sembla no tenir-ne)?
Moltíssimes gràcies per la paciència!
InterPersonal

Hola gateta23!
Sóc l'Eli Aulet. Psicòloga d'Interpersonal.
Doncs primer de tot dir-te que si que és normal tenir aquests tipus de sòmnis en moments de canvis i d'incertesa.
La incertesa hi és sempre a la vida i hem d'aprendre a viure sense voler-ho cotnrolar tot. A més, és impossible controlar-ho tot! No tot depèn de nosaltres.
Pensa quants cops a la vida has hagut i t'has demostrat com de valent també ets a part de la por. I així veuràs com molts cops has tingut èxit i has superat coses que et feien por. No deixaràs de tenir por mai perquè al por forma part de la vida i si no la tinguéssim seriem uns temeraris, però aprendras a anar veient que a mesura que t'afrontes i acceptes que has de passar per la por et vas fent més valenta!!!
Endavant! A viure i disfrutar! Tu pots!
Elisabet Aulet
www.interpersonal.cat