No entenc els meus sentiments.
Hola, el meu problema es que sempre m'he sentit molt rebutjada, a la primaria vaig repetir curs i en aquell moment vaig quedar-me sense amics, estava sola, i vaig patir bullyng forçes anys. M'insultaven i jo no sabia com defensar-me. A l'institut tambè vaig quedar-me sense les meves millors amigues per que deien q tenia molt de caracter i m'enfadava amb facilitat... Despres de aixo vaig canviarme de classe pero seguia al mateix institut. Amb el temps vaig fer amigues i sobretot la meva millor amiga. Tot va millorar pero aqui no acaba la historia, per que per altra banda sempre m'he sentit rebutjada per la meva propia familia, les meves uniques avies estimen (o aixo penso jo) als meus cosins més que a mi, i els meus tiets no s'interesen gaire per mi. Al Nadal el paso sola per que la familia no ens reunim cap dia i odio aquestes festes. I per rematar no hem porto bé amb els meus pares, la meva mare esta malalta i no m'ajuda en gairebe res (ni tasques de la casa, ni en els meus problemes, ni res) i el meu pare com fa tota la feina que no fa la meva mare sempre esta cansat, a casa mai riem ni ens ho passem bé com altres families. El meu pare sempre m'arruïna els meus somnis (dient que es ridicul o que no sortira bé).
Tambe tinc amics amb els que surto i ens ho passem bé, com una segona familia pero mai els hi he dit res de aixo ni gairebe cap secret. No se si hauria de explicar-lis o que fer...
(Tinc 15 anys)
InterPersonal

Hola pLT!
Sóc l'ELi Aulet. Psicòloga d'Interpersonal.
Pel que expliques sembla que potser hauries de terballar el com començar-te a sentir bé amb tu mateixa i així aprendre també a sentir-te bé amb els altres. No és just per tu que sentis que tothom et rebutja. A tots a vegades ens rebutgen o ens diuen coses qeu no ens agraden, eprò no pot ser que per l'episòdi qeu vas viure fa anys ara sentis que tothom et tracta malament o molta gent t'hi tracta.
Intenta valorar cada dia 10 coses positives quee t passin. Coses molt petites, com qeu algu et demana algu agradable, o que tens un postres que t'agrada, o qeu t'ha anat bé una coseta a l'escola, etc...Res, coses molt petites !! Veuràs que si aprens a posar l'enfoc en allò qeu et fa sentir tranquil.la i satisfeta aniràs canviant la eprcepció que tens de tu i dels altres.
Endavant!
Eli AUlet www.interpersonal.cat