Amiga toxica
Fa un temps que he notat que tinc una dependencia emocional ,d'una amiga ,tinc una mica de baixa autoestima i sempre vull estar dacord amb ella en tot i aixo em minva la meva personalitat , m'h convertit en una altre per agradarli fa 4 anys que som amigues i ens duem molt be , hem viscut bons moments peor jo no m'adonava que estava dependent d'ella, aquest any em canvio d'institut per allunyarme d'ella i poder ser jo una mica , i fa uns dies que he deixat de parlari ,no m'ha fet res pero men vull allunyar com abans millor , i les meves amigues començen a preguntarme perque m'allunyo de la meva millor amiga i ella comença a estar enfadad al veure que jo la ignoro , que faig ? no li vull dir que tinc una dependencia emocional , he volgut deixa de parlari i apa,auqest curs ja no tornare a veurela mes , pero de moment nomes he dit que es una cosa personal i que ja sem passara , no vull que pensi que m'he enfadat amb ella , pero no vull seguir parlanti mes , que faig ? Se que el primer pas per solucionaro es adonarsen i ja ho he fet , i el seguent es separarse i tambe ho he fet pero no vull haver de donar explicacions .vull separarme i ja esta , pero per lo vist no es tant facil ja que ella no enten res i jo nomes vull no saberne mes perque em sigui mes facil, em podeu ajudar ?
InterPersonal

Hola LPF!
Sóc l'Elisabet Aulet. Psicòloga d'Interpersonal.
No, no és fàcil, però ho estàs fent bé. Estàs fent passos epr recuperar una mica el teu espai. Però és natural que ella hagi notat el canvi i estigui molesta o li sàpiga greu.
Que te n'apartis no vol dir qeu l'hagis d'abandonar, simplement es tracta de tenir una miqueta d'espai per tu també. Segueix fent plans amb ella i parlant-li i estan en contacta però de manera més sana. Sabent que el teu pròpi espai també és molt important i qeu així et doens temps epr tu i per saber què vols, què t'agrada, etc...
Li pots dir a ella que simplement necessites una mica d'estones epr estar amb tu i les teves coses, que també t'agrada sumar noves activitats i gent, i que a ella també la seguiràs cuidant.
Endavant!
Eli Aulet www.interpersonal.cat