No hem sento bé
Hola, el meu problema es una mica complicat...
Fa mes o menys un any que vaig començar a sentir-me malament amb el meu cos, per llavors molt de tant en tant hem saltava algún àpat. El meu problema es que sento que estic grassa, tinc les caderes amples i una mica més de cuixa del "habitual". Aixo m'ha fet sentir-me malament molts cops. Mai he fet cap bestiesa, se que no seria capaç, però no se que fer per sentir-me millor. Alguns cops he pensat en fer esport pero hem fa vergonya anar a un gym i tampoc crec que els meus pares poguessin permetres-ho. D'altra banda se que no m'alimento gaire bé, menjo molt àrros i molta pasta pero no se que puc fer per alimentarme millor i de manera economica...
Sara Bujalance

Hola pLT! Primer de tot, les teves cuixes no són més amples d'allò que és "habitual" perquè cada cos és diferent i sempre i quan la salut de la persona sigui correcta el seu pes està bé. A més, la manera d'aconseguir un bon pes i una bona salut no és saltar-se àpats, sinó ser constant en dur a terme una alimentació saludable, tal i com indica la piràmide alimentària i fer esport. Menjar bé no ha de ser car, es pot menjar el peix congelat, aprofitar els productes de temporada que són més barats i amb una bona planificació sempre és més fàcil estalviar. Respecte a l'esport, tampoc cal que gastis diners apuntant-te a un gimnàs, pots fer esport de forma autònoma, sortint a còrrer, en bici o quedant amb els amics per jugar a bàsquet, futbol o el que us agradi. Aprofita els moments del dia a dia per fer un estil de vida més actiu com, per exemple, pujar i baixar escales en lloc d'agafar ascensor, o fer caminant els trajectes curts. I el més important de tot, no basis la teva autoestima en el físic, és molt important que ens valorem pel conjunt de la persona que som i aprenguem a estimar-nos tal i com som, ja que aquesta és la clau per trobar-nos bé amb nosaltres mateixos. Molts petons!!